تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر
عملیات بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز روز شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان نفتی کشوری و استانی از یارد خرمشهر آغاز شد
عملیات بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز روز شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان نفتی کشوری و استانی از یارد خرمشهر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران روز شنبه در آیین بارگیری سکوی 2700 تنی فاز 21 پارس جنوبی از یارد خرمشهر در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت:در راستای اشتغالزایی و بهره گیری حداکثری از توان مهندسی نیروها به ویژه نیروهای بومی، بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت سکوهای نفتی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ابوالقاسم رحمانی اعتبار هزینه شده برای ساخت این سکوی نفتی را 250 میلیون دلار اعلام کرد و افزود:با بهره گیری از توان تخصصی نیروهای داخلی، میزان زیادی صرفه جویی ارزی شده است.

وی ادامه داد:سکوی فاز 21 با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب گاز بارگیری شد.
رحمانی در خصوص برنامه های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران برای ساخت سکوهای نفتی، افزود:تاکنون دو سکوی نفتی در سال جاری بارگیری شده است و طی دو ماه آینده دو سکو و تا پایان امسال نیز یک سکوی نفتی به مقصد پارس جنوبی بارگیری می شود.

وی با تشریح توان متخصصان داخلی در طراحی و ساخت این سکوها، گفت:تنها در ساخت و تامین برخی قطعات از قطعات خارجی استفاد ه شد که فعال شدن قطعه سازان داخلی در ساخت این سکوها ضروری است.

رحمانی تاکید کرد:برای ساخت این سکوی نفتی بیش از هفت میلیون نفر ساعت کار انجام شده است و توان و ظرفیت ساخت همزمان 20 سکو در این شرکت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خصوص به کار گیری نیرو در یارد خرمشهر نیز گفت:تلاش شده است که حتی الامکان از نیروهای بومی منطقه در این سایت استفاده شود و در صورت نبود متخصص، از ظرفیت نیروهای غیربومی استفاده شود.

عملیات بارگیری سکوی 19 A فاز 19 پارس جنوبی با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب از یارد خرمشهر نیز شنبه 29 خردادماه آغاز شد.

مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی در حاشیه آیین بارگیری سکوی فاز A19 پارس جنوبی در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود:این سکو به وزن 2 هزار و 750 تن و ابعاد 30 در 40 متر و ارتفاع 25 متر، پس از بارگیری مهاربندی شده و پس از انتقال، طی 2 هفته آینده، کار نصب در میدان گازی پارس جنوبی آغاز می شود.

برداشت حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی و کاهش فاصله ایران با قطر در برداشت از این میدان مشترک از مهم ترین اولویت های وزارت نفت در دولت یازدهم است که طی سه سال اخیر با افتتاح کامل فازهای 12، 15 و 16 و نیز بخشی از فازهای 17 و 18 سبب افزایش ظرفیت برداشت ایران از این میدان مشترک گازی شده است.

به این ترتیب، تولید گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی در دولت یازدهم با افزایش 169,1میلیون مترمکعبی در روز از 235.5 میلیون مترمکعب در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم به 404.6 میلیون مترمکعب در روز در اسفندماه سال 94 رسیده است. ضمن این که تولید میعانات گازی در میدان مشترک پارس جنوبی پارسال ( 94) به 120 میلیون بشکه رسید که نسبت به تولید 104 میلیون بشکه‌ای در سال 93، از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است.

علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس چندی پیش سال 95 را سال پنج فازی پارس جنوبی اعلام کرده بود، زیرا پنج فاز استاندارد ( فاز 19 معادل 2 فاز استاندارد، فازهای 20 و 21 و بخشی از فازهای 17و 18 ) در طول یک سال که در تاریخ صنعت نفت بی سابقه خواهد بود، به صورت رسمی افتتاح می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار