تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
افزایش نظارت بهداشتی در پی قطعی آب در روزهای گذشته
پیرو اطلاعیه آب و فاضلاب اهواز و با توجه به مشکلاتی که در روزهای گذشته در خصوص کمبود و قطعی آب در اهواز روی داد، نظارت بهداشتی بر شبکه آبرسانی افزایش یافت
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان از افزایش نظارت بهداشتی بر شبکه آبرسانی در پی قطعی آب در روزهای گذشته خبر داد.

فرهاد صفدری اظهار کرد: پیرو اطلاعیه آب و فاضلاب اهواز و با توجه به مشکلاتی که در روزهای گذشته در خصوص کمبود و قطعی آب در اهواز روی داد، نظارت بهداشتی بر شبکه آبرسانی افزایش یافت.

وی افزود: در روزهای گذشته مورد حاد و اضطراری که مشکل خاصی در وضعیت بهداشتی آب ایجاد کند یا نشان‌دهنده آلودگی در آب و نبود کلر در حوزه وسیعی از شبکه باشد، مشاهده نشد.

صفدری ادامه داد: با این وجود شبکه آبرسانی و سامانه‌های آب‌شیرین‌کن و همچنین خودروهایی که در روستاهای تحت پوشش شبکه بهداشت اهواز آب می‌فروشند، مورد نظارت بیشتری قرار گرفتند.

وی گفت: بنا بر اطلاعیه مجموعه آب و فاضلاب اهواز مبنی بر ایجاد مشکل در روند آبرسانی به مناطق اهواز، در شهرستان‌های حمیدیه، کارون، باوی و مراکز غرب و شرق اهواز، تشدید نظارت بهداشتی بر شرایط آبرسانی اعمال شد و علاوه بر آن به تمامی مراکز بهداشت ابلاغ شد که با مراجعه به اصناف، موارد ضروری در سلامت آب و موارد احتمالی آلودگی آب آموزش داده شود.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌ها در حوزه تحت پوشش مراکز بهداشت مرتبط با غرب و شرق اهواز افزایش یافته است.

وی گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر شرایط اضطراری و خارج از عرف نداشته‌ایم، با این وجود بعید نیست که در چنین شرایطی و بر اثر کمبود آب مشکلاتی ایجاد شود.

صفدری با بیان این‌که حالت تشدید نظارت بهداشتی تا عادی شدن شرایط آبرسانی در اهواز ادامه خواهد داشت، افزود: روز گذشته آب و فاضلاب اهواز اتمام مشکل را اعلام کرد و عنوان شد که آبرسانی از کانال غدیر دوباره آغاز شده و مشکل قطعی آب در ساعات آینده برطرف خواهد شد. با این وجود همچنان نظارت‌ها کاهش نخواهد یافت زیرا افزایش فشار آب و به ویژه افزایش‌های ناگهانی می‌تواند موجب شکستگی در شبکه شود.
:
:
:
آخرین اخبار