تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار شد؛
لزوم تعامل شورای شهر اهواز در مشارکتهای اجتماعی
خوزنیوز: مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امورمشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت خواستار حمایت بیشتر اعضای شورای شهر اهواز در مشارکتهای اجتماعی شد.

نوذر درستان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در محل سالن جلسات این شورا گفت: کار در حوزه امور مشارکتها کاری خیرخواهانه است چراکه افراد فرهیخته ای در استان خوزستان وجود دارند که نیازمند این نوع از خدمات و فعالیت ها هستند.
 
وی افزود: تا پیش از این در کل کشور، فعالیتهای مربوط به امور مشارکتهای اجتماعی در حوزه سلامت به شکل سیستماتیک نبوده و تنها افرادی به شکل خودجوش در این زمینه فعالیت داشتند در نتیجه متأسفانه این فعالیت ها در جایی ثبت نشد، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نمایندگانی برای امور مشارکتها در ۳۲ استان کشور تعیین شد.
 
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت تصریح کرد: بدون حمایت اعضای شورای شهر، نمی توان کار مفید و موثری در این حوزه انجام داد، زیرا در استانهای دیگر زیرساختها فراهم شده است ولی در استان خوزستان و در شهر اهواز به دلیل نبود زیر ساختها و ارتباط های لازم، این مهم با تأخیر، آغاز به فعالیت جدی کرد.

درستان بیان کرد: خوشبختانه با عقد تفاهم نامه و انتصاب دغاغله به عنوان قائم مقام امور مشارکتها در شهرداری مرکزی توسط سید خلف موسوی شهردار اهواز، اقدامات جدی تری در این خصوص در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه پزشکی باید از دانشجویان این رشته صورت بگیرد و ما اقداماتی در این زمینه شروع کرده ایم، اما در سایر حوزه ها نیاز به تعامل و همکاری بیشتر همه مسئولین و دولتمردان استان خوزستان داریم.
 
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت در پایان، خواستار حذف برخی پروسه های اداری برای فرد خیر شد و گفت: گاهی همین روند طولانی سبب منصرف شدن خیر می شود و باید به یاد داشته باشیم که تمام افرادی که به ما در این مورد مراجعه می کنند نعمتی برای ما و همه مردم استان خوزستان هستند.
:
:
:
آخرین اخبار