تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهانه برگزاری احتمالی سوپرجام
این طلسم شکسته می‌شود؟
همه منتظرند ببینند تا طلسم برگزار نشدن سوپرجام فوتبال ایران بالاخره امسال با انجام این بازی بین ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر شکسته خواهد شد یا خیر.
  این طلسم شکسته می‌شود؟
 
ذوب‌آهن برای دومین سال پیاپی جام حذفی را برد تا برای دومین مرتبه متوالی یک طرف سوپرجام احتمالی فوتبال ایران باشد. البته بدیهی است که با جایگزین شدن استقلال خوزستان به جای سپاهان این دیدار به اندازه سال قبل برای اصفهانی‌ها جذابیت نداشته باشد.
  فصل گذشته این امیدواری به وجود آمد که سرانجام پس از سال‌ها طلسم برگزار نشدن سوپرجام فوتبال ایران شکسته شود. باطل شدن این طلسم از دید فوتبال‌دوستان اصفهانی به خصوص از این جهت اتفاق هیجان‌انگیزی بود که سوپرجام احتمالی بین سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر و ذوب‌آهن در کسوت قهرمان جام حذفی می‌توانست در آن واحد حکم شهرآورد فوتبال اصفهان را داشته باشد.
اتفاقاً یکی از دلایلی که سال گذشته امیدواری به برگزاری سوپرجام را افزایش داد همین همشهری بودن هر 2 طرف مسابقه بود. با وجود این خوش‌بینی اما در آستانه شروع لیگ پانزدهم مشخص شد که باز هم خبری از سوپرجام نخواهد بود. آن مسابقه با این توجیه عجیب لغو شد که طبق قرعه 2 تیم اصفهانی باید از هفته دوم لیگ برتر به مصاف هم می‌رفتند و احتمالاً برگزاری 2 شهرآورد در یک فاصله کوتاه در نظر مسئولان فدراسیون فوتبال اتفاقی محال و غیرممکن می‌نمود!
یک ماه مانده به شروع لیگ شانزدهم باز هم احتمال برگزاری سوپرجام نقل محافل رسانه‌ای شده است. ذوب‌آهن برای برگزاری این مسابقه در ورزشگاه فولادشهر اعلام آمادگی نموده است و ظاهراً استقلال خوزستان هم در صورتی که میزبان اصفهانی هزینه‌های سفر این تیم به نصف جهان را تقبل کند مشکلی با شرکت در این بازی ندارد. سازمان لیگ هم به عنوان ضلع سوم این بازی عزم خود را جزم کرده است تا بالاخره امسال طلسم سوپرجام را بشکند.
برگزاری یا عدم برگزاری سوپرجام این بار هم به این دلیل برای اصفهانی‌ها اهمیت دارد که یک پای مسابقه اصفهانی است. ذوب‌آهن که برخلاف سپاهان موفق شد از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کند برای دومین سال پیاپی جام حذفی را برد تا برای دومین مرتبه متوالی یک طرف سوپرجام احتمالی فوتبال ایران باشد. البته بدیهی است که با جایگزین شدن استقلال خوزستان به جای سپاهان این دیدار به اندازه سال قبل برای اصفهانی‌ها جذابیت نداشته باشد.
البته بحث برگزاری سوپرجام بین قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در آستانه شروع فصل فوتبالی جدید تازگی ندارد بلکه انجام این دیدار نمادین تقریباً هر سال پس از مدتی گمانه‌زنی درباره آن منتفی می‌شود. در واقع، لغو این مسابقه اتفاقی است که به صورت سالانه تکرار می‌شود و تفاوت تنها در این است که بهانه هر بار با دفعات قبلی فرق دارد. باید دید طلسم سوپرجام سرانجام امسال با برگزاری این دیدار بین ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان شکسته می‌شود یا اینکه این بار هم بهانه‌ای برای لغو این مسابقه پیدا خواهد شد./ایمنا
:
:
:
آخرین اخبار