تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار اعضای انجمن آوان سبز دزفول با نماینده دزفول
خوزنیوز: دراین دیدار امین محراب مدیر انجمن آوان سبز دزفول ضمن تبریک انتخاب مجدد مهندس پاپی زاده اظهار داشتند تا با کمک و یاری ایشان گام بزرگی در جهت پیشرفت شهرستان دزفول برداشته شود.

در ابتدای این نشست درخصوص موضوع پالایشگاه از نماینده محترم درخواست شد با توجه به نگرانی از بوجود آمدن آلودگی های متعدد واقعیت قضیه رو مطرح کنند.

وی ضمن یادآوری معضل بیکاری و لزوم ایجاد صنایع بزرگ درشهرستان دزفول اذعان داشتند: موافقت وزیر جهت احداث پالایشگاه بعنوان قدم اول اخذ شده و در حال پیگیری است اما هنوز طرح ارزیابی زیست محیطی دراین خصوص به سازمان محیط زیست کشور جهت اخذ مجوز ارایه نشده است و بنده با توجه به آلودگی‌های بوجود آمده توسط برخی کارخانجات مثل کربن بلک برای اهالی منطقه سیاه منصور و مهاجرین تا حصول اطمینان از عدم آلودگی و در خطر نبودن سلامت مردم اجازه ساخت صنایع آلاینده را نخواهم داد.

وی احداث این صنایع را منوط به جانمایی مناسب و عدم ایجاد آلودگی برای سلامت شهروندان دانستند. همچنین از پیگیری احداث کارخانه سرنگ سازی توسط سرمایه گذارخارجی بعنوان صنعتی بزرگ خبرداد.

موضوع بعدی مطرح شده در این دیدار بحث انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون بود ، نماینده محترم ضمن مهم دانستن این موضوع اذعان داشتند: هیچ طرح جدیدی جهت انتقال آب از سرشاخه های دز انجام نشده و تمامی طرحها مربوط به گذشته می باشند اما درخصوص انتقال از سرشاخه های کارون نگرانی زیادی وجود دارد و هنوز برخی طرح‌ها مثل بهشت آباد با شیطنت برخی افراد و با ایجاد تفرقه بین مردم درحال انجام است.

پاپی زاده گفت: امیدوارم تا با همراهی دیگر نمایندگان خوزستان و چهارمحال وبختیاری و البته شورای عالی آب هرچه سریعتر جلوی این انتقال گرفته شود. 

وی در ادامه به موضوع مهم ریزگردها اشاره و از عدم اختصاص بودجه به این امر توسط دولت در امسال انتقاد کرد.

پاپی زاده با تاکید براینکه این بودجه با اصرار و تلاش نماینده دزفول از سال گذشته مصوب شده اعلام داشتند که بودجه 60میلیاردی این طرح امسال از سوى دولت پرداخت نخواهد شد.

وی ضمن اظهار ناراحتی از وضعیت بوجود آمده به جهت مسیله ریزگردها برای شهروندان ، از مسولان استانی و انجمن های زیست محیطی درخواست کرد پیگیری چرایی عدم اختصاص بودجه ریزگردها توسط دولت را در دستورکار خود قرار دهند.

قانون جبران خسارتهای وارده به محیط زیست براثر آلودگی‌های صنایع نفت و گاز از دیگر مواردی بود که مهندس پاپی زاده برای مطالبه آن توسط مسولان استان و انجمن‌ها تاکید داشتند. وی ضمن اعلام اینکه از سال 93 این قانون دایمی شده ابراز داشتند که بودجه فوق با توجه به آلودگی‌های بوجود آمده توسط این صنایع ، گوشه ای از دردهای مردم شریف خوزستان راجبران کند.

پیگیری جهت ثبت رودخانه دز بعنوان منطقه حفاظت شده از دیگر مواردی بود که نماینده مردم دزفول  مطرح کرد و وی ضمن انتقاد از توقف جلسات کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز خواهان برگزاری مرتب جلسات این کارگروه درشهرستان دزفول شد.

پاپی زاده همچنین درپاسخ به ابراز نگرانی انجمن آوان سبز دزفول درخصوص فاضلاب زندان دزفول و شهرسیاه منصور و جاری شدن آن در پایین دست و به طبع آن نفوذ به مزارع کشاورزی اظهار داشت: نبود بودجه باعث شده تا ساماندهی این فاضلاب انجام نشود ایشان گفتند که ضمن پیگیری این موضوع دربازدید هفته آینده از این مکان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

توزیع کم و نامناسب نفت و کپسول گاز و به تبع آن قطع درختان بلوط در مناطق کوهستانی شمال دزفول با وجود جایگاه های تعبیه شده جهت این موارد و همچنین ایجاد معیشت جایگزین برای جلوگیری از مهاجرت عشایر از دیگر موارد مطرح شده در این دیداربود که نماینده محترم ضمن قول پیگیری و همکاری ، از انجمن آوان سبز درخواست نمودند تا ضمن پیگیری موارد فوق نتیجه به اطلاع ایشان رسانده شود.

 پاپی زاده ضمن حمایت از انجمن های مردمی ابراز داشت که در دفتر نماینده مجلس به روی انجمن ها باز است.

همچنین وی درپاسخ به نگرانی انجمن آوان سبز درخصوص عدم اختصاص بودجه جهت احداث پاسگاه محیط بانی و امکانات گردشگری در آبشارشوی دزفول گفت: پیگیر تخصیص بودجه جهت پاسگاه محیط بانی هستیم اما آمادگی داریم تا با سرمایه گذاران خصوصی جهت احداث امکانات گردشگری همکاری لازم را انجام دهیم .

در پایان این نشست ضمن ارایه گزارشی از عملکرد انجمن آوان سبز دزفول ، از پیگیری مسایل محیط زیست توسط نماینده محترم تشکر و بر حفظ و حمایت از مهندس قلی نژاد رییس زحمتکش اداره محیط زیست دزفول  از طرف فعالان محیط زیست دزفول و نماینده محترم تاکید شد.
:
:
:
آخرین اخبار