تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون قضایی دادگستری آبادان:
موضوع تیراندازیها به معضلی برای آبادان تبدیل شده است
معاون قضایی دادگستری آبادان گفت: متاسفانه در زمان حاضر موضوع تیراندازیها در این شهرستان به عنوان یک معضل مطرح است
معاون قضایی دادگستری آبادان گفت: متاسفانه در زمان حاضر موضوع تیراندازیها در این شهرستان به عنوان یک معضل مطرح است.

حجت الاسلام عبدالرزاق بدری افزود: به منظور رسیدگی خاص در این باره شعبه ویژه ای در دادگستری آبادان تشکیل شده است.

وی با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری استان خوزستان اظهارکرد: دارندگان سلاحهای غیر مجاز می توانند در مهلت تعیین شده نسبت به تحویل سلاحهای خود و برخورداری از تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

معاون قضایی دادگستری آبادان از تبدیل حبس به پرداخت جزای نقدی در مورد افرادی که خود راسا نسبت به تحویل سلاحهایشان اقدام می کنند به عنوان این تخفیف ویژه نام برد.

رسانه ها اخلاق حرفه ای را رعایت کنند

وی همچنین در توصیه ای به رسانه ها آنان را بر رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد و تصریح کرد: رسانه ها باید در انعکاس مطالب و اخبار نهایت دقت همراه با بیان واقعیات را مد نظر داشته باشند.

بدری با اشاره به مطالب و پیامهایی که به طور مرتب در شبکه های مجازی در حال انتشار و دست به دست شدن است، گفت: بایستی در صحت مطالب مورد انتشار به قطعیت برسیم تا خگفت: دای ناکرده سبب تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن آرامش و امنیت روانی جامعه نشود.

وی با تاکید بر همدلی و همراهی تمامی مسئولان با یکدیگر افزود: هر چقدر فضای وحدت، همدلی و همبستگی میان مسئولان بیشتر شود زمینه خدمات رسانی بهتر و مطلوبتر به مردم نیز مهیا تر خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری آبادان اظهار کرد: در اتاق رئیس دادگستری، دادستان و سایر قضات دادگستری به روی مردم باز است و شهروندان می توانند با مراجعه به آنها در جهت رفع مشکلشان از آنها یاری بخواهند اما از سوی دیگر بر رعایت ادب قاضی و جایگاه کرسی قضا از سوی شهروندان تاکید داریم و لذا هنگامی که قاضی در حال رسیدگی به پرونده ای هست نباید از وی انتظار پاسخگویی به موضوع دیگری را داشته باشند.

بدری تصریح کرد: عدم اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی سرلوحه کار دستگاه قضا است.

تشکیل شعب ویژه مختلف در دادگستری

وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعان دادگستری امکانات مناسبی فراهم شده است، یادآور شد: در این باره شعب ویژه ای ازجمله شعبه انرژی، تغییر کاربری و غیره  ایجاد شده که به صورت تخصصی و خاص به موضوعات مختلف می پردازند.

معاون قضایی دادگستری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی اتاق مادر و کودک در این دادگستری گفت: این کار در جهت رفاه حال مادران و کودکان آنها اعم از شیرخوار و طفل ایجاد شده تا در فضایی مناسب با رعایت شئونات اسلامی، به وضعیت کودکان خود رسیدگی کنند.

بدری افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان طی هماهنگیهای انجام شده، برای تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد مرخصی به عنوان تشویقی در نظر و از سوی دادستان اعمال شده که به زودی با همکاری قاضی ناظر، رئیس زندان و هدایت رئیس دادگستری به مرحله اجرا در می آید.

برپایی جشن گلریزان ۱۰ تیرماه جاری

وی از جشن گلریزان به عنوان یک اقدام خداپسند و قابل پاسداشت از سوی مردم خواند که از طریق کمکهای مالی خیران به انجام می رسد.

معاون قضایی دادگستری آبادان در پایان، از تمامی خیران خواست تا در آئین گلریزانی که به همین منظور در دهم تیرماه جاری در محل باشگاه گلستان برگزار می شود، شرکت کنند و با کمکهای خیرخواهانه خود زمینه بازگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده را فراهم کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار