تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جوانان و نوجوانان
بزرگداشت شهیدان همدانی و تقوی‌فر در اهواز برگزار شد
جوانان و نوجوانان اهوازی با حضور در آیینی یاد و خاطره شهید حسین همدانی و شهید سید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند
جوانان و نوجوانان اهوازی با حضور در آیینی یاد و خاطره شهید حسین همدانی و شهید سید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

آیین بزرگداشت شهید حسین همدانی و شهید سید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در اهواز برگزار شد.

در این آیین که همزمان با ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در فضایی آکنده از غم و اندوه در فاطمیه اهواز واقع در خیابان شهید عظیم نبش خیابان شهید ادهم برگزار شد جوانان و نوجوانان اهوازی با حضور یاد و خاطره این 2 بزرگمرد مدافع حرم را گرامی داشتند.

آیین بزرگداشت شهید حسین همدانی و شهید سید حمید تقوی‌فر حجت‌الاسلام والمسلمین بومی، از خطبا و روحانیون اهوازی به بیان فضائل ماه رمضان پرداخت و همگان را به استفاده بهتر از فرصت باقی مانده این ماه مبارک دعوت کرد.

همچنین در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شحیطاط از روحانیون و مداحان سرشناس اهواز مناجات با خدا را قرائت کرد و در رثای اول مظلوم عالم حضرت علی علیه السلام به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

سید محسن امام نیز در پایان این برنامه نوخوانی کرد و اشعار زیبایی در وصف شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای مدافع حرم خوزستان خواند.

در این برنامه همچنین یاد و خاطره شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان و اهواز نیز گرامی داشته شد.

همچنین در این آیین حاضران به مقام شامخ شهید عباس کردانی(کردونی) از شهدای جوان مدافع حرم شهر کوت عبدالله نیز ادای احترام کردند.

سردار سرلشگر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه 16 مهرماه سال 1394 در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

شهید سید حمید تقو‌ی‌فر، پنجمین شهید مدافع حرم خوزستان فرزند شهید سید نصرالله تقوی‌فر و برادر شهید سید خسرو تقوی‌فر است که در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در روز شنبه ششم دی‌ماه سال 1393 در منطقه عمومی سامرا به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران، در صبح روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه سال 1393 مصادف با هفتم ربیع الاول سال 1436 هجری قمری با حضور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم از حسینیه ثارالله اهواز تشییع شد.

پیکر پاک این شهید پس از تشییع، به بهشت‌آباد اهواز منتقل شد و در قطعه یک گلزار شهدای این شهر و در کنار مزار پدر شهیدش سید نصرالله تقوی‌فر آرام گرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار