تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
وضعیت آب در روستاهای آبادان مطلوب نیست
فرماندار آبادان، وضعیت آب در حوره روستاهای آبادان را مطلوب و مورد رضایت ندانست
فرماندار آبادان، وضعیت آب در حوره روستاهای آبادان را مطلوب و مورد رضایت ندانست.

عزیزاله شهبازی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: در این زمینه ابتدای سال جاری طرحی را به عنوان آب، نخستین و مهمترین چالش شهرستان آبادان تهیه و به استانداری خوزستان ارائه کردیم.

وی افزود: برای ترمیم شبکه آبرسانی، ایستگاه های تقویت فشار، ترمیم و نوسای شبکنه آبرسانی نیاز به اعتبار ویژه ای است که تامین و تخصیص آن به نگاه ویژه مسئولان استان بستگی دارد.

فرماندار آبادان اظهار کرد: پیشتر از روسای شوراهای اسلامی روستاهای ۲۵ گانه و دهیاران بخش مرکزی خواسته شده تا از نزدیک و به طور چهره به چهره نسبت به طرح مسائل و مشکلات حوزه خود اقدام کنند.

وجود ۱۷ درصد از جمعیت شهرستان آبادان در روستاها

شهبازی تصریح کرد: حدود ۱۷ درصد از جمعیت شهرستان آبادان در روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار زندگی می کنند که به رغم وجود مشکلات برای ماندگاری جمعیت در این روستاها تلاش های زیادی انجام شده است.

وی از تولید کشاورزی، به عنوان یکی از راهبردهای دولت تدبیر و امید به جهت ماندگاری جمعیت روستاها نام برد و یادآور شد: رونق اقتصادی، ثبات و توسعه متوازن در کشور از جمله پیامدهای مثبت این اقدام به شمار می رود.

نماینده فرماندار استان خوزستان در کشور در حوزه مناطق محروم گفت: یکی از مهمترین راهبردهای دولت دکتر روحانی ماندگاری جمعیت در روستاها، در راستای تولید کشاورزی، رونق اقتصادی و مسائلی برای ثبات و توسعه متوازن در کشور است.

شهبازی افزود: طرح جهادی خیران پزشک در روستای ابوشانک یکی از کارهای خوب و ماندگاری بود که به لطف خدا انجام و سبب ارائه خدمات درمانی خوب و مناسب در حوزه چشم پزشکی و دندانپزشکی با حضور شخص وزیر بهداشت شد، تعداد زیادی از اعمال جراحی چشم بیماران روستاهای آبادان و شهرستان های همجوار توسط وزیر بهداشت انجام شد.

رضایتمندی نسبی از وضعیت برق روستاها

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود رضایتمندی نسبی از وضعیت برق در روستاهای آبادان و تولید ۸۲۰ مگا بایت برق در طول شبانه روز در شهرستان آبادان اظهار کرد: در زمان حاضر میزان اوج بار مصرفی برق بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ مگابایت است که امکان خدمات دهی ۴۰۰ مگابابت برق دیگر وجود دارد.

فرماندار آبادان در ادامه از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری با هدف احیای نخیلات و زمین های کشاورزی یاد کرد و تصریح کرد: برای این منظور شرکت جهاد نصر با تجهیز نخستین کارگاه خود در منیوحی تاکنون یک هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی را نوسازی و آماده تحویل به کشاورزان برای انجام کشاورزی و رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه کرده است.

برگزاری جلسات با حضور مدیران استانی مرتبط در هر حوزه

وی در بخش دیگری از سخنان خود کار دهیاران به عنوان رابط میان مردم و حاکمیت و با توجه به شرایط بودجه ای و برنامه کشور را سخت توصیف کرد و گفت: در صورت تحقق برنامه ریزی ها و قرار گرفت مسائل اجرایی شهرستان آبادان در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند، به طور قطع فرصت بهتر و بیشتری برای رسیدگی به مسائل روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار فراهم می شود.

شهبازی از برگزاری جلسه دیگری به منظور بررسی و پیگیری مشکلات آب و برق روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس و مدیران استانی این حوزه در هفته جاری خبر داد و افزود: امید می رود تا در جلسه مذکور بسیاری از مشکلات و مسائل رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که نمایندگان مردم آبادن در مجلس شورای اسلامی و روسای شوراهای روستایی و دهیاران حضور داشتند، مشکلات روستائیان در حوزه های آب کشاورزی و آشامیدنی، ساخت و سازهای روستایی، برق، گازرسانی، فضای آموزشی، خرید تضمینی خرما، بیمه ی روستایی، سلامت و درمان، امنیت، مخابرات و غیره مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد تا کارگروه تخصصی چندگانه مسائل روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با حضور مدیران دستگاههای مربوطه، نماینده دهیاران، معاونان فرماندار و روسای دفتر نمایندگان مجلس در جهت حل مشکلات هر حوزه تشکیل و عملیاتی شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار