تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بنادر خوزستان انجام شد:
تخفیف 100درصدی سود بازرگانی 13قلم کالای ته لنجی
ناظر گمرکات خوزستان از تخفیف 100درصدی سود بازرگانی 13قلم کالای ته لنجی در بنادر خوزستان خبر داد.
محمدرضا جعفری  افزود: این کالاها شامل برنج ، روغن نباتی، چای ، قند وشکر ، قهوه ، نسکافه ، تمرهندی ، انواع ادویه ، کمپوت آناناس ، شکلات و شیرینی ، بیسکویت ، کرم کارامل و پودر کاکائواست که بدون پرداخت حقوق گمرکی بر اساس سقف ارزش کالای ته لنجی امکان ترخیص وجود دارد.
وی گفت: 86 قلم کالای ته لنجی شامل انواع کولر گازی ، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، چای ساز، سماور برقی، غذاساز، سرخ کن، چرخ گوشت ، شیرآلات ساختمانی، پنکه سقفی و دستی و ... مشمول 50درصد تخفیف سود بازرگانی است.
ناظرگمرکات خوزستان افزود: طبق قانون بیش از سقف واردات تعیین شده که 1500دلار در هر سفر دریایی است کالای قاچاق محسوب می شود و امکان ترخیص آن وجود ندارد.
جعفری با اشاره به اینکه  کالاهای مجاز برای ملوانان، خدمه و کارکنان کشتی ها و لنج های زیر 500تن در بنادر خوزستان قانونی است گفت: هریک از این گروه ها می توانند در سال شش بار و هر بار تا سقف 1500دلار کالا طبق فهرست مجاز اعلام شده از سوی گمرک کالا وارد کنند.
بیشتر کالاهای ملوانی در بازارهای ته لنجی در بازار بنادر هندیجان ، آبادان و ماهشهر با قیمت مناسب عرضه می شود.
وجود  بازارهای ته لنجی یکی از جاذبه های اقتصادی بنادر خوزستان بوده که باعث رونق تجاری در این مناطق شده است.
استان خوزستان هشت بندر فعال عملیاتی دارد و سالانه بیش از 50میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این مناطق تخلیه و بارگیری می شود./مانا
:
:
:
آخرین اخبار