تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم‌سازی 4تن موادغذایی فاسد در ۱۰ روز اول ماه‌رمضان
معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۱۰ روز نخست ماه رمضان امسال چهار هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از سطح مراکز تهیه و توزیع جمع آوری و معدوم شد.

شکرالله سلمان‌زاده شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه رمضان امسال به طور میانگین در هر شهرستان استان خوزستان چهار اکیپ از بازرسان بهداشت محیط روزانه در قالب طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این بازدید‌ها بیشتر شامل مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی حساس فصلی مرتبط با ماه رمضان از جمله رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و به‌ویژه شیرینی پزی‌ها و کارگاه‌های تولید زولبیا و بامیه، آش و حلیم در زمان فعالیت بازار در زمان عصر تا افطار و همچنین در قالب بازرسی‌های شامگاهی از زمان بعد از افطار تا پاسی از شب بود.

وی افزود: در ۱۰ روز نخست ماه مبارک رمضان بیش از ۳ هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز عرضه آش، حلیم و کارگاهای قنادی و تولید زولبیا و بامیه، رستوران و سایر مراکز و اماکن عمومی صورت گرفت.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اهواز گفت: از این تعداد بازدید برای ۳۰۱ مرکز تهیه و توزیع متخلف اخطاریه بهداشتی صادر شد و ۶۲ مرکز تهیه و توزیع به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلمان‌زاده، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این بازدید‌ها مراکزی هم پلمب شدند، عنوان کرد: ۳۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و خوراکی در این مدت پلمب شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بیش از ۴۰۰۰ کیلو گرم مواد غذایی شامل زولبیا و بامیه، آش و حلیم و سایر مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد از سطح عرضه و فروش ضبط و معدوم شده است./سینا


:
:
:
آخرین اخبار