تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز:
اتصال برق یخچال باعث حریق و مصدومیت شد
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق يخچال خانه ای در منطقه كيانپارس باعث حريق و مصدوميت يک زن شد
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق يخچال خانه ای در منطقه كيانپارس باعث حريق و مصدوميت يک زن شد.

مقصود حق شناس اظهار كرد: ساعت ۲۲ و ۴۱ دقیقه شب گذشته گزارش آتش سوزی در خیابان وهابی منطقه کیانپارس به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع داده شد.

وی افزود: آتش نشانان پس از دریافت گزارش حریق ظرف مدت چهار دقیقه  خود را به محل حادثه رساندند و ضمن اطفای حریق از گسترش آتش به سایر منازل جلوگیری و آتش نشانان در حفظ جان ساکنان این خانه و خانه های هم جوار موفق بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح كرد: در این حادثه فردی مونث حدود ۳۰ ساله مصدوم شد که به منظور ادامه درمان به اورژانس مستقر در محل تحویل داده شد.

حق شناس در ارتباط با علت حادثه گفت: علت این حادثه از سوی كارشناسان اتصال برق یخچال تشخیص داده شد که منجر به آتش گرفتن ساختمان شد.

آتش نشانان قهوه خانه را از نابودی نجات دادند

وی در ارتباط با حادثه دیگر گفت: ساعت ۲۲ و ۴۹ دقیقه شب گذشته با تماس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی خبر از آتش سوزی در فروشگاهی واقع در خیابان انوشه  اطلاع داده شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: ستادفرماندهی سازمان سریعا آتش نشانان را با امکانات و تجهیزات مورد نیاز از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام كرد.

حق شناس بیان كرد: آتش نشانان پنج دقیقه بعد در محل حاضر و بلادرنگ با قطع برق و سپس با استفاده از تجهیزات اختصاصی وارد فروشگاه شدند.

وی عنوان كرد:‌ آتش نشانان با اطفای حریق از گسترش آتش به مغازه های همجوار جلوگیری كردند. خوشبختانه هیچ شخصی در محل حادثه نبود و خسارات فقط مالی برآورد شد و شامل دودگرفتگی مغازه و سوختن اجاق گاز و هود می شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینكه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی نشت گاز اجاق تشخیص داده شد، گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی سهم به سزایی در کاهش حوادث دارند. در زمان خروج از اماکن باید وسایل برقی را خاموش و دوشاخه آنها را از برق خارج و شیر اصلی گاز را نیز ببندند.

نشت گاز پیک نیک یک مصدوم بر جای گذاشت

حق شناس در تشریح حادثه دیگری عنوان كرد: ساعت ۲۰ و ۳۲ دقیقه با تماس به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، خبر حادثه آتش سوزی در خیابان ۱۳ شرقی منطقه کیانپارس را اطلاع دادند.

وی اضافه كرد: آتش نشانان چهار دقیقه بعد در غالب دو خودروی اطفای حریق در محل حادثه حضور و با استفاده از تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی را خاموش و از سرایت آن به سایر منازل جلوگیری كردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار كرد: در این حادثه خساراتی به منزل وارد و فرد مذکری که دچار سوختگی شده بود توسط آتش نشانان زنده از محل حادثه نجات و به منظور مداوا به آمبولانس اورژانس ۱۱۵  منتقل شد.

حق شناس در ارتباط با علت حادثه گفت: علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، استفاده غیر ایمنی از گاز پیک نیک اعلام شده است.

وی در پایان یادآور شد: عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز می تواند بستر مناسبی برای بروز حوادث باشد، بنابراین شهروندان باید به توصیه های ایمنی توجه كنند.
:
:
:
آخرین اخبار