تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۵۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازار هنر آبادان، نیامده رفت
هجدهم خردادماه امسال بود که چشم هنرمندان و هنردوستان به بهره برداری از بازار هنر آبادان روشن شد، ولی این خوشحالی دیری نپایید، این روزها با گذر از خیابان دبستان این شهر و بازار هنر، با درب های بسته این مرکز فرهنگی روبرو می شویم
هجدهم خردادماه امسال بود که چشم هنرمندان و هنردوستان به بهره برداری از بازار هنر آبادان روشن شد، ولی این خوشحالی دیری نپایید، این روزها با گذر از خیابان دبستان این شهر و بازار هنر، با درب های بسته این مرکز فرهنگی روبرو می شویم.


آبادان در کشور معروف به قلب هنر است و جای خالی بازار هنر در این شهر احساس می شد، از این رو با حمایت شواری اسلامی شهر آبادان احداث این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

بازار هنر همانند سایر بازارها، از دو طرف عرضه و تقاضا تشکیل شده و مانند سایر بازارها در متون اقتصادی تعریف شده است.

بازار مشتمل بر تمامی مشتریان بالقوه‌ ای است که دارای نیاز و خواسته­ مشترک باشند و برای تامین نیاز و خواسته­ خود به انجام مبادله متمایلند و توانایی انجام این کار را نیز دارند.

دو طرح عمرانی و فرهنگی بازار هنر و سرای محله کفیشه آبادان روز سه شنبه هجدهم خردادماه با حضور معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، شهردار وقت آبادان و جمعی از مسئولان شهری آبادان به بهره برداری رسید.

محمودرضا شیرازی شهردار وقت آبادان در آیین افتتاحیه این دو طرح گفت:برای ساخت، تجهیز و راه اندازی 'بازار هنر آبادان' در زمینی به مساحت 500 متر مربع و 25 غرفه 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری هزینه شد.

وی اظهار داشت:در بازار هنر آبادان که به عرضه صنایع دستی، محصولات بومی و محلی اختصاص یافته است برای 50 نفر اشتغالزایی مستقیم و 100 نفر نیز غیر مستقیم ایجاد شده است.

شیرازی همچنین در آیین بهره برداری از فرهنگسرای محله در منطقه کفیشه این شهر، گفت:برای نوسازی و بهره برداری از این مکان 500 میلیون ریال از سوی شهرداری آبادان هزینه شد.

وی گفت:فرهنگسرای محله با هدف برقراری ارتباط با پایین ترین سطوح در محله های شهری شامل کانون شهروندان خبرنگار، کانون استعداد پروری در محله ها، کانون نقاشی و خوشنویسی، کانون عکاسی و نمایش، کانون ادبی محله و کانون فرهنگی و کانون ورزش یاران راه اندازی شده است.


این روزها اما درب مرکز فرهنگی بازار هنر بر روی علاقه مندان بسته است.

در بازار هنر آبادان که قرار بود به عرضه صنایع دستی، محصولات بومی و محلی اختصاص یابد، برای 50 نفر اشتغالزایی مستقیم و 100 نفر نیز غیر مستقیم ایجاد می شد.

محمد صادقی یکی از هنرمندان صنایع دستی آبادان به ایرنا گفت: پس از شنیدن افتتاح بازار هنر این امید در دل هنرمندان آبادانی زنده شد تا شغل مستقیمی برای آنها ایجاد شده باشد.

وی اظهار داشت:پس از گذشت کمتر از یک ماه از افتتاح این بازار شاهد درب های بسته شده آن هستیم و ظاهرا این افتتاحیه تنها برای نمایش بود.

مریم غلامیان دیگر هنرمند آبادانی نیز گفت:افتتاح بازار هنر در آبادان برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، خبر خوبی بود زیرا می توانستیم تولیدات دستی خود را در این محل عرضه کنیم.

وی افزود: طبق قول و قرارهایی که محمودرضا شیرازی شهردار پیشین آبادان داده بود قرار بود این بازار در اختیار هنرمندان قرار گیرد اما تنها روز افتتاحیه درب این بازار باز شد و پس از آن شاهد بسته بودن آن بودیم.

مدیر فرهنگی شهرداری آبادان در خصوص این خبر گفت:برای ساخت، تجهیز و راه اندازی 'بازار هنر آبادان' در زمینی به مساحت 500 متر مربع و 25 غرفه 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری هزینه شد.

محمود تیلا اظهار داشت:این بازار پس از کارشناسی از سوی دادگستری و مشخص شدن قیمت غرفه ها به مزایده گذاشته می شود تا در اختیار هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی قرار گیرد.

تیلا گفت:طی هفته جاری قرار است دادگستری تکلیف قیمت ها را مشخص کرده و این غرفه ها پس از تعیین تکلیف به مزایده گذاشته می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار