تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهلت ارسال مقالات تا 31 تیر
برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی از 6 تا هشتم بهمن‌ماه در این دانشگاه خبر داد
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی از 6 تا هشتم بهمن‌ماه در این دانشگاه خبر داد و گفت: برگزاری این همایش می‌تواند به ما کمک کند تا از تحقیقات روز دنیا در علم زبان‌شناسی عقب نمانیم.

دکتر علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: چهارمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی ششم تا هشتم بهمن‌ماه سال جاری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون محققان می‌توانند در سایت همایش به آدرس WWW.LDPCONF.COM چکیده مقالات خود را بارگذاری کنند؛ تاکنون حدود 100 نفر مقالات خود را در این سایت ثبت کرده‌اند. امکان ثبت مقالات تا 31 تیرماه برای متقاضیان وجود دارد و تا اواسط شهریورماه داوری آثار انجام می‌شود. 30 شهریورماه نیز نتایج اعلام خواهد شد. در پایان همایش نیز در صورت تمایل نویسنده مقالات همایش در یک شماره ویژه مجله علمی‌پژوهشی دانشکده ادبیات چاپ می‌شود.

دبیر چهارمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی در خصوص ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: زمانی که ما صحبت می‌کنیم ممکن است  گاهی منظور ما چیزی فراتر از گفته‌هایمان باشد؛ بخش عمده کار زبان‌شناس پیدا کردن مفاهیم و منظورها و تفسیرها در گفته‌ها و نوشته‌ها است. کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی زیادی در دنیا در این حوزه انجام می‌شود، هدف ما این است که از پژوهش‌ها و تحقیقات انجام‌شده در دنیا عقب نمانیم.

جلیلی‌فر ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در آینده این همایش را در حوزه‌های تخصصی‌تر برگزار کنیم تا این همایش مکانی برای ارائه آخرین یافته‌های تخصصی محققان باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار