تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مركز بهداشت خوزستان هشدار داد:
سرو قلیان‌هایی با تنباکوهای سرطان‌زا در برخی قهوه‌خانه‌ها
یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند به کاهش مصرف سیگار کمک کند‏، افزایش قیمت آن است و با بالا رفتن هزینه مصرف سیگار، قطعا تعداد زیادی از افراد اقدام به ترک آن می‌کنند
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند به کاهش مصرف سیگار کمک کند‏، افزایش قیمت آن است و با بالا رفتن هزینه مصرف سیگار، قطعا تعداد زیادی از افراد اقدام به ترک آن می‌کنند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به سرو قلیان‌هایی با تنباکوهای سرطان‌زا در برخی قهوه‌خانه‌ها اظهار کرد: ۸۰ درصد تنباکوهایی که در قهوه‌خانه‌ها عرضه می‌شوند واقعی نیستند و به مواد روان‌گردان و سمی آغشته شدند. اعتیاد، الکل و دخانیات سه راس یک مثلث هستند که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان عوارض دخانیات را کاهش داد. همچنین مهارت «نه‌ گفتن» از مهم‌ترين راه‌هاي پيشگيري از اعتياد است و یکی از مهارت‌های ضروری در موفقیت‌های افراد در زندگی شخصی و اجتماعی است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند به کاهش مصرف سیگار کمک کند افزایش قیمت آن است و با بالا رفتن هزینه مصرف سیگار، قطعا تعداد زیادی از افراد اقدام به ترک آن می‌کنند.

سلمان‌زاده گفت: در چند ماه اخیر موارد مسمومیت با سرب ناشی از مصرف تریاک در استان افزایش یافته است به طوری که تاکنون 20 مورد مسمومیت مشکوک با سرب در معتادانی که تریاک خوراکی استفاده می‌کنند در بیمارستان‌های اهواز مشاهده شده است.

وی اظهار کرد: عوارض سرب موجود در تریاک در روش خوراکی بیشتر از روش تدخینی است هرچند در روش تدخینی هم امکان مسمومیت وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: معتادان برای درمان با متادون، حتما به مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد (DIC) مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند و به هیچ عنوان با استفاده از داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود‏، اقدام به ترک مواد مخدر نکنند
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار