تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کانون خبرگان کشاورزی خوزستان تأکید کرد:
لزوم حمایت از کشاورزان برای حرکت به‌سمت کار مکانیزه
برای مکانیزه شدن اراضی کشاورزی باید دولت به کشاورزان تسهیلات ویژه دهد و هزینه‌های مکانیزه شدن را تقبل کند
رئیس کانون خبرگان کشاورزی خوزستان گفت: برای مکانیزه شدن اراضی کشاورزی باید دولت به کشاورزان تسهیلات ویژه دهد و هزینه‌های مکانیزه شدن را تقبل کند.

سید محمد هاشمی امروز با تاکید بر مکانیزه شدن کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان خوزستان با مکانیزه شدن به سود واقعی تولید می‌رسند.

وی تصریح کرد: کشاورزان خوزستان تمایل زیادی به مکانیزه شدن دارند اما هزینه‌های بالا باعث شده تا برای کشاورز مقرون به صرفه نباشد و کشاورزان رغبت زیادی برای مکانیزه شدن اراضی کشاورزی خود نداشته باشند.

رئیس کانون خبرگان کشاورزی استان خوزستان گفت: در رابطه با مکانیزه شدن اراضی کشاورزی باید دولت به کشاورزان تسهیلات ویژه بدهد و هزینه‌های مکانیزه شدن را تقبل کند.

وی ادامه داد:  مکانیزه شدن اراضی کشاورزی هم به نفع دولت و اقتصاد مملکت است و هم برای کشاورزان سود و مزایای زیادی دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تسهیلات برای مکانیزه شدن اراضی کشاورزی فراوان است اما به‌دلیل سنگین بودن هزینه‌ها و ناتوانی کشاورز در باز‌‌پرداخت تسهیلات، در بسیاری از موارد طرح مکانیزه شدن اراضی کشاورزی با شکست مواجه می‌شود.

وی از جمله مزایای مکانیزه شدن اراضی کشاورزی را افزایش بهره‌وری مصرف آب، کاهش هزینه‌های تولید مانند کاشت، داشت و برداشت، افزایش عملکرد و در نهایت افزایش درآمد و ثروت کشاورزان برشمرد.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سالی که مزین به‌نام شعار اقتصاد مقاومتی  اقدام و عمل است شاهد اعطای تسهیلات ویژه به کشاورزان برای مکانیزه شدن و بهره‌وری بیشتر از شرایط موجود باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار