تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لایحه افزایش مناطق آزاد تصویب شد
مشاور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هفته گذشته باردیگر در هیأت دولت مطرح و تصویب شد و قرار است برای نهایی شدن با دو فوریت به مجلس ارسال شود
مشاور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هفته گذشته باردیگر در هیأت دولت مطرح و تصویب شد و قرار است برای نهایی شدن با دو فوریت به مجلس ارسال شود.

جعفر آهنگران در پاسخ به اینکه طرح افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از سال گذشته مطرح است،‌ بالاخره به کجا رسید،‌ اظهار داشت:‌ افزایش تعداد مناطق آزاد تجاری سال گذشته به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسیده بود و این موضوع دو بار در مجلس مطرح شد که رد شد.

وی افزود: روز 26 خرداد 95 موضوع افزایش مناطق آزاد تجاری و و یژه اقتصادی مجدداً‌ در هیأت دولت مطرح و تصویب شد که با قید دو فوریت به زودی به مجلس برود.

این مسئول در دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد در مورد جزئیات بیشتر این لایحه گفت: قرار است 7 منطقه آزاد تجاری جدید و 12 منطقه ویژه اقتصادی به مجموعه مناطق آزاد و ویژه کشور اضافه شود.

آهنگران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با این موضوع مخالف است،‌ گفت:‌ خود ایشان عضو شورای عالی مناطق آزاد هستند که قبلاً‌ افزایش تعداد مناطق را تصویب کرده‌اند و چنین چیزی صحت ندارد.

در حال حاضر 7 منطقه آزاد تجاری ارس، ماکو، انزلی، قشم، کیش، چابهار و اروند فعال هستند و قرار است مناطق آزاد بوشهر، جاسک، اینچه‌برون، اردبیل، بانه و مریوان، مهران و زابل به تعداد مناطق آزاد کشور افزوده شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار