تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بهزیستی دزفول:
امنیت روانی کودکان نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد دارد
امنیت روحی و روانی کودکان در خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در نوجوانی و جوانی آنها دارد
رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت:امنیت روحی و روانی کودکان در خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در نوجوانی و جوانی آنها دارد.

فریدون عبدی روز یکشنبه در همایش اعتیاد و خانواده در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) زیباشهر دزفول افزود:والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند که در دوران کودکی باید ضمن ایجاد امنیت روحی و روانی برای کودکان در خانواده حس اعتماد بنفس آنها را نیز بالا ببرند تا در بزرگسالی در برابر مشکلات توان مقاومت داشته باشند.

وی افزود:کودکان باید در خانواده به گونه ای تربیت شوند که مهارت نه گفتن به پیشنهاد های نامعقول همسالان و سودجویان را داشته باشند تا در دام معضلات اجتماعی گرفتار نشوند.

وی با اشاره به تاثیر منفی اختلافات خانوادگی در کودکان گفت:اختلافات خانوادگی تجربه ناخوش آیندی در ذهن کودک ایجاد می کند و باعث می شود این رفتارها را در بزرگسالی بصورت واقعی جلوه کند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول همچنین از فعالیت سه مرکز اقامتی ترک اعتیاد در دزفول خبر داد و گفت:افراد گرفتار در دام اعتیاد به مدت یک ماه در این مراکز نگهداری می شوند.

عبدی گفت:فرد بهبود یافته پس از گذشت یکسال مورد حمایت اداره بهزیستی جهت حرفه آموزی و اشتغال قرار می گیرد .

سرهنگ محمد محمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول نیز در این همایش پیشگیری را راهکار اعتیاد دانست وگفت:آلودگی به اعتیاد در کلیه لایه های جامعه منتشر شده و به خانواده بعنوان مهمترین رکن جامعه نیز رسوخ یافته است.

وی نوجوانان و زنان را جامعه هدف گرفتار شدن به اعتیاد عنوان کرد و افزود:باید با شناخت کافی و مهارت آموزی همه اقشار جامعه را از این معضل آگاه کرد زیرا این معضل کلیه اقشار جامعه را تهدید می کند و همه باید هوشیار باشند.

سرهنگ محمدی نسب افزود:باید مهارت های قدرت و شجاعت در نهادهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان در خانواده آموزش داده شود تا نوجوان هنگام ورود به اجتماع دچار مشکل نشود.

وی با تاکید بر آموزش مهارت نه گفتن در برابر پیشنهاد های نامتعارف و نامعقول به نوجوانان گفت:خانواده ها مبلغان و آموزش دهندگان در برابر پیشگیری از اعتیاد هستند و اگر خانواده ها در این خصوص آمادگی لازم را نداشته باشند در برابر سوداگران مرگ نمی توانند مقاومت کنند و به راههای انحرافی کشیده می شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول افزود:پلیس در زمینه پیشگیری بیشترین تلاش خود را برای آگاه سازی خانواده ها بکار می گیرد زیرا فردی که به مرحله دستگیری رسید بازگشت وی به جامعه دشوار خواهد بود و دچار صدمات فراوانی خواهد شد.

وی به خانواده ها توصیه کرد از برگزاری برنامه های فرهنگی در خصوص پیشگیری از اعتیاد استقبال کنند و با توجه به شرایط زمان و عصر ارتباطات به مطالعه بپردازند تا در جریان نقشه های دشمن برای گرفتار کردن فرزندان به اعتیاد قرار بگیرند.

سرهنگ محمدی اینترنت و شبکه های اجتماعی را یکی از معضلات جامعه در جهت افزایش اعتیاد دانست و گفت:در خصوص مواد مخدر آمار پنهانی وجود دارد که امکان دسترسی به آنها وجود ندارد وبرخی افراد با شرایط مالی و اجتماعی مناسب نیز گرفتار اعتیاد می شوند .

وی اعتقاد مذهبی را نیز یکی دیگر از مولفه های تاثیر گذار در کاهش اعتیاد عنوان کردو افزود:خانواده ها باید اعتقادات مذهبی را در فرزندان خود تقویت کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول اظهار کرد:آلودگی به اعتیاد در بین بانوان به ویژه بانوانی که از نظر اعتقادی ضعیف تر هستند نیز افزایش یافته است ولی به دلیل حساسیت های قومی و قبیله ای اعتیاد این زنان پنهان می ماند و برخی خانواده ها تمایلی به ترک اعتیاد بانوان ندارند.

زهرا مرادی عضو گروه جوانه امید نیز گفت:گروه اجتماع محور جوانه امید از سال 92 کار خود را به عنوان یک گروه مردم نهاد جهت شناخت و بررسی مشکلات و مسایل منطقه زیبا شهر دزفول آغاز کرده است .

وی هدف از راه اندازی این گروه را آگاه سازی مردم جهت برخورد با مشکلات منطقه دانست و گفت:طبق یک پژوهش انجام شده در منطقه زیباشهر دزفول آمار اعتیاد به مواد مخدر در این منطقه بالاست.

مرادی علل افزایش اعتیاد در این منطقه را نبود امکانات ورزشی،آموزشی ،شهری ،فقر و فرهنگ دانست و گفت:تاکنون جلساتی در این خصوص در مساجد ،مدارس و مهدهای کودک این منطقه جهت آگاه سازی مردم از معضلات اعتیاد توسط این گروه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این گروه هشت نفر عضو دارد گفت:پژوهش انجام شده در این خصوص در استان خوزستان برتر شناخته شد.

مسوول اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام شهرستان دزفول نیز گفت:هدف این انجمن رساندن پیام معتادان بهبود یافته به افراد درگیر اعتیاد می باشد وروزانه 24 جلسه در شهرستان دزفول توسط این انجمن برگزار می شود.

وی که خود نیز بهبود یافته اعتیاد است افزود:این انجمن بین یک هزارو 500 تا 2 هزار و 800 نفر عضو دارد.

در این همایش به پنج خانواده بهبود یافته از طرف بهزیستی دزفول سبد کالا به مبلغ 500 هزار ریال و کارت هدیه 500 هزار ریالی اهدا شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار