تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت دزفول:
برخورد با قلیان سراها محدود به مراکز بدون مجوز نیست
رئیس مرکز بهداشت دزفول از تعطیلی سه قلیان سرا در روستاهای اطراف دزفول خبر داد و گفت:صدور مجوز برای قلیان سراها بی معناست و داشتن مجوز دلیلی بر برخورد نکردن با واحدهای فروش قلیان نمی باشد
رئیس مرکز بهداشت دزفول از تعطیلی سه قلیان سرا در روستاهای اطراف دزفول خبر داد و گفت:صدور مجوز برای قلیان سراها بی معناست و داشتن مجوز دلیلی بر برخورد نکردن با واحدهای فروش قلیان نمی باشد.

رضا پورآئین با استناد به قانون فعالیت هر گونه مرکز عرضه قلیان را ممنوع اعلام کرد و گفت:بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هرگونه قلیان سرا و مراکز عرضه قلیان برخورد قانونی شده و داشتن مجوز مانعی در برابر این برخورد نیست.

وی تعداد قلیان سراهای دارای مجوز دزفول را 2 واحد اعلام کرد و افزود: از این واحدها خواسته شده تا در اولین فرصت اقدام به تغییر کاربری نمایند چرا که به طور قطع مجوز فعالیت آنها تمدید نمی شود ضمن اینکه مراحل پلمب این واحدها نیز در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با تاکید بر برخورد با واحدهای عرضه قلیان در اماکن عمومی، بوستان های ساحلی و تفرجگاه های دزفول ادامه داد:برخورد با استعمال قلیان در اماکن عمومی نیازمند عزم عمومی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و انتظامی دارد.

پورآئین همچنین با اشاره به مجوز فروش سیگار به سوپرمارکت ها گفت: فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است و با فروشندگان متخلف برخورد قانونی لازم انجام می شود.

دود قلیان به اندازه دود سیگار مضر است. مصرف سیگار و استعمال قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود که به تسریع پوکی استخوان می انجامد.

استعمال قلیان تاثیر خطرناکی بر ریه‌ها و قلب انسان دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن ، کاهش وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه از عوارض استعمال قلیان می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار