تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرخانه کشاورز هندیجان:
بندرهندیجان بهترین منطقه برای پرورش ماهی و میگو است
جای تعجب است در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مجوز پرورش ماهی و میگو داده می‌شود اما به منطقه بکر و بهترین مکان برای پرورش آبزیان در کشور مجوز داده نمی‌شود
دبیر خانه کشاورز هندیجان گفت: جای تعجب است در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مجوز پرورش ماهی و میگو داده می‌شود اما به منطقه بکر و بهترین مکان برای پرورش آبزیان در کشور مجوز داده نمی‌شود.

فتح‌الله الهیاری اظهار داشت: شهرستان بندر هندیجان با داشتن منابع طبیعی و خدادادی مانند رودخانه زهره و سواحل نیلگون خلیج‌فارس و منطقه مسطح و قابل تردد برای احداث مزارع، پرورش میگو و دیگر آبزیان بهترین نقطه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه نمی‌دانیم به چه دلیل به هندیجان اهمیت نمی‌دهند. در سال 1390 استاندار وقت خوزستان در کارگروه اشتغال بندرهندیجان حضور پیدا کرد و در آن جلسه مصوب شد 42 تعاونی پرورش ماهی و میگو در هندیجان تشکیل شود.

دبیر خانه کشاورز بندرهندیجان بیان کرد: تعاونی‌های پرورش ماهی و میگو تشکیل‌ شده اما در حال حاضر به هیچ‌کدام از این تعاونی‌ها مجوز احداث حوضچه نداده‌اند و این جای تأسف و نگرانی دارد، ما انتظار داریم برای رونق اشتغال مردم و جوانان هندیجان مسئولان کمر همت ببندند.

وی تأکید کرد: بندر هندیجان برای اشتغال‌زایی دو مؤلفه مهم دارد یکی صیادی و دیگری تجارت کالا و مبادلات مرزی اما به علت ضعف دستگاه‌های گمرک هندیجان و عدم استقلال این گمرک مشکلات زیادی برای تجارت ایجادشده و باید به‌زودی رفع شود.

الهیاری در خصوص صیادی خاطرنشان کرد: صیادی شغل مهم و اصلی مردم هندیجان است اما متأسفانه صیادی در حال نابودی و آبزیان رو به انقراض هستند و این زنگ خطر جدی برای محیط‌زیست و منبع درآمد مردم است چراکه دریا دیگر کشش لازم برای جمعیت رو به افزایش را ندارد باید شغلی جایگزین صیادی برای مردم محروم هندیجان ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند نه اینکه در اتاق‌ها پشت میزها بنشینند و دست روی دست بگذارند و هیچ کاری نکنند اگر برای خدا کار می‌کنند باید جهادگران فعالیت و تلاش کنند تا شغل و آبروی اسلامی مردم از بین نرود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار