تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس خبر داد:
راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در شوش
نماینده مردم شوش در مجلس گفت: منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در شوش برای استقرار صنایع کوچک و متوسط در سه فاز ایجاد می‌شود
نماینده مردم شوش در مجلس گفت: منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در شوش برای استقرار صنایع کوچک و متوسط در سه فاز ایجاد می‌شود.

سید راضی نوری امروز اظهار کرد: در پنجمین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان، منطقه ویژه اقتصادی شوش به‌عنوان «منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی» به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه که ششم تیرماه سال‌جاری با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و فرماندار شهرستان شوش برگزار شد، کلیات طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در شوش مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

نماینده مردم شوش در مجلس به گزارش توجیهی این طرح نیز اشاره کرد و افزود: ناحیه صنعتی شاوور به مساحت 36 هکتار به‌عنوان محدوده پیشنهادی این طرح است که 203 هکتار از اراضی منابع طبیعی در مجاورت این ناحیه صنعتی به این طرح افزوده می‌شود.

نوری با بیان اینکه این منطقه ویژه در شوش برای استقرار صنایع کوچک و متوسط در سه فاز ایجاد می‌شود، بیان داشت: در فاز نخست، از مجموع 239 هکتار پیش‌بینی شده فعالیت در 100 هکتار انجام خواهد شد که 36 هکتار از آن شامل اراضی ناحیه صنعتی شاوور است.

وی ادامه داد: 36 هکتار از این اراضی محصور و ساختمان اداری در آن بنا می‌شود که اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد این زیرساخت اداری پس از بررسی و برآورد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان، برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی منتقل خواهد شد.  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا یک هفته بعد از عید فطر، این مصوبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای مشخص شدن اعتبارات مورد نظر برای انجام اقدامات اولیه مطرح شود.

نوری خاطرنشان کرد: طرح منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی شوش پس از تایید این کارگروه، برای طی مراحل قانونی و تصویب به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان ارسال می‌شود.

وی در پایان این طرح را اقدامی مهم برای جذب سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی و تولیدات محصولات کشاورزی استان به این شهرستان اختصاص دارد؛ با اجرای این طرح انتظار می‌رود که امکان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های صنایع غذایی و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی فراهم شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار