تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجلیل از خانواده شهید خوزستانی حادثه ۷تیر در اندیمشک
خانواده شهید خوزستانی حادثه ۷تیر با حضور امام جمعه در اندیمشک تجلیل شد
حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله خدامی شامگاه دوشنبه در آیین یاد بود شهدای هفتم تیرماه در مصلای نماز جمعه اندیمشک اظهار داشت: فرهنگ سازی در مسیر ارتقاء آگاهی شهروندان و آموزش سبک صحیح زندگی از منظر اسلام، یکی از نیازهای مهم فردی و اجتماعی ایران اسلامی در دوران معاصر است.

وی افزود: یکی از این نیازهای عملی و اعتقادی، توجه به سیره عملی و اعتقادی شهید والا مقام آیت الله بهشتی بوده چرا که این شهید والا مقام، راه و منطق اهل بیت (ع) و اسلام و انقلاب را به خوبی درک کرده است و می‌توان یک راهنمای عملی و واقعی در این حوزه باشد.

امام جمعه اندیمشک گفت: شهید بهشتی، نماد بصیرت اسلامی پس از انقلاب شکوه مند ما به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری بوده به همین جهت همه ما در مسیر شناخت تفکر این شهید والا مقام مسئول هستیم.

وی گفت: بعد از شهادت این بزرگوار، آن چنان که باید، شخصیت و ویژگی‌های این شهید تقریر نشد و مقام معظم رهبری نیز بر شناخت بیشتر شخصیت این شهید برای نسل جوان انقلاب تاکید دارند.

حجت الاسلام و المسملین خدامی بیان کرد: شهید بهشتی، عالمی عارف و نظریه‌پردازی عمل گرا و تحلیل‌گری انقلابی بود و این شهید بزرگوار به عنوان الگوی ولایت مداری، هیچ‌گاه از ابتدای انقلاب تا لحظه شهادت دست از مبانی انقلاب نکشید و با بصیرت خود جامعه را روشن کرده و آن را به سمت ولایت و ولایت پذیری سوق داد.

وی افزود: دشمن و بدخواهان نظام از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی به دنبال تقابل با نظام بوده‌اند و تلاش کرده‌اند که در مقابل این نظام الهی، رژیم‌های بدلی به جهانیان معرفی کنند تا شاید با استفاده از این حربه مردم را به جمهوری اسلامی بدبین کنند به همین جهت لازم است با اقدام و برنامه ریزی صحیح، این حربه‌ها را نیز نقش بر آب کرد.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: یکی از این حربه‌ها، شناخت بیشتر شخصیت و سیره اخلاقی شهدای عالی قدر انقلاب از جمله شهید بهشتی و شهید دانش به نماینده سابق و شهید مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بوده که امیدواریم به زودی با آغاز فعالیت موسسه‌ای به نام این شهید عالی در سطح شهرستان شاهد توسعه تبیین فرهنگ انقلاب و اسلام در شهر یک هزار شهید اندیمشک باشیم.

آیت الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی رییس پیشین دیوان عالی کشور به همراه 72 تن از یاران انقلاب، هفتم تیرماه 1360 در سمت ریاست قوه قضاییه حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار ساختمان حزب به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش، نماینده شهید مردم اندیمشک و شوش در مجلس شورای اسلامی نیز پس از این حادثه به مقام والای شهادت نائل آمده است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از خانواده نماینده شهید مردم اندیمشک و شوش در مجلس شورای اسلامی، شهید حجت‌الاسلام سید محمد کاظم دانش، تجلیل شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار