تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین محموله ریلی از بندرامام خمینی به سمنان رفت
نخستین محموله ریلی به وزن 20 هزار تن با مشارکت بخش خصوصی از پایانه ریلی جدیدالاحداث منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به مبادی مصرف در سمنان منتقل شد
نخستین محموله ریلی به وزن 20 هزار تن با مشارکت بخش خصوصی از پایانه ریلی جدیدالاحداث منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به مبادی مصرف در سمنان منتقل شد.

رضا زاده با اشاره به بهره‌برداری از پایانه ریلی حمل غلات که با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است، اظهار کرد:  این پایانه با برخورداری از سه خط راه‌آهن به طول 1500 متر و چهار دستگاه باسکول ریلی با ظرفیت 1200 تن، امکان حمل و نقل کالاهای اساسی از جمله غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فراهم کرده است.

وی افزود: با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این پایانه ریلی، ضمن افزوده شدن بر ظرفیت ذخیره و نگهداری کالاهای اساسی با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی، توان بارگیری ریلی محمولات فله افزایش یافته و جریان حمل و نقل این نوع محمولات از مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز روان‌تر شده و  شتاب می‌گیرد.

رضا زاده با اشاره به احداث دو انبار  4000 متری و یک سیلوی 13 هزار متر مربعی با مشارکت بخش خصوصی در این پایانه اظهار کرد: با بهره‌گیری قریب الوقوع از این انبارهای تمام مکانیزه که بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی و ساخته شده است، بیش از 100 هزار تن ظرفیت انبارش مکانیزه انواع کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های کشاورزی فراهم می‌شود.

معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تمهیدات بکار گرفته‌شده و بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جدیدالاحداث، نخستین محموله 20 هزار تن دانه روغنی از طریق واگن به مبادی مصرف حمل شد.

وی بیان کرد: این پایانه با برخورداری از شش تسمه نقاله سیار و چهار دستگاه باسکول ریلی ویژه توزین واگن، امکان بارگیری و انتقال سریع محمولات فله را از این مجتمع بندری به سایر نقاط کشور تسهیل می‌کند.
:
:
:
آخرین اخبار