تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام حاجتی :
موج بیداری اسلامی خانه به خانه بحرین را طی کرده است
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه موج بیداری خانه به خانه بحرین را طی کرده است، گفت: مردم بحرین به ناوگان بزرگ از سربازان اسلام تبدیل شده اند که هیچ ناوگان جنگی تاب مقاوت با آن را ندارند.

حجت الاسلام حاجتی  با بیان اینکه امروز تشیع به صدای عدالتخواهی بشر تبدیل شده است، اظهارداشت: امروز در نبرد با استکبار شاهد آن هستند که برادران شیعه‌ و سنی در کنار هم ایستاده‌اند و پرچمدار احقاق حق حقوق مسلمین شده اند.

وی قضیه بحرین را مصداقی از جریان عدالتخواهی دانست و گفت:  امام (ره) همان ابتدای پیروزی انقلاب در جواب سوال خبرنگار آمریکایی که با جسارت به امام (ره) گفته بود «شما از علم سیاست روز، علم اقتصاد و جامعه‌شناسی بی‌اطلاع هستید»، فرمودند: «ما آمده‌ایم تا معادله جهانی را تغییر دهیم، جهانی جدید را پدید آوریم، جهانی که پایه های سازمان ملل آن بر پایه ظلم بنا نشده باشد. جهانی که بشود از مظلوم دفاع کرد و بر ظالم تاخت.»

امام جمعه موقت اهواز، ادامه داد: هر چه از عمر آغاز نهضت اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی می گذرد، شاهد آن هستیم که افق بلند نگاه حضرت امام (ره) با واقعیت های  موجود تطبیق پیدا می کند که حوادث بحرین مصداقی از این واقعیت‌هاست.

سازمان ملل بر پایه همکاری و پشتیبانی با ظالم بنا شده است

حجت الاسلام حاجتی در واکنش به خارج شدن نام عربستان از لیست ناقضین حقوق بشر گفت:  قریب به یک سال و سه ماه بمباران مداوم مردم مظلوم و بی‌پناه یمن، آن هم  با روش بمباران ممنوعه مانند بمب‌های خوشه‌ای، حکام سعودی را در لیست ناقضان حقوق بشر قرار داد، اما دیدیم که چگونه در یک اتفاق بی‌سابقه سازمان ملل نام این کشور را از این لیست خارج کرد و دبیرکل این سازمان اعلام کرد که ما به پول عربستان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه سازمان ملل بر پایه همکاری و پشتیبانی با ظالم بنا شده است، گفت: امروز در یک فضای ناامیدکننده و یأس‌آور که مستکبرین درصدد هستند که با سیاستهای ننگین شان شیره جان بشریت را بمکند و به اهداف شومشان دست یابند می‌بینیم بعضی از ملت ها همچون مردم بحرین با تکیه بر توانایی‌هایی‌ها و اعتقاداتشان، صحنه میدان را تغییر داده‌اند و عرصه را عوض کرده‌اند.

مردم مظلوم بحرین؛ فراموش شدگان در مجامع بین المللی

امام جمعه موقت اهواز، تاکید کرد: ملت مظلوم بحرین به جرم آنکه پرچم عدالتخواهی را برافراشته‌اند و در مقابل ظلم آل سعود قد علم کرده اند، به یک ملت فراموش شده در مجامع بین المللی و غربی تبدیل شده اند. مجامعی که جیره خوار آل سعود هستند. امروز آل خلیفه ای وجود ندارد، بلکه آل‌سعود است که به آل یهود اقتدا کرده و به رفتارهای خطرناک روی آورده است.

وی ادامه داد: امروز که کوس حقوق بشرخواهی غربی ها عالم را کر کرده است، آنان با استفاده دروغین از شعارهای دموکراسی و دفاع از حقوق مردم به بدیهی‌ترین احکام دینی ما حمله و حق حرف زدن را در بحرین سلب می کنند، حزب الوفاق را تعلیق و رهبرش شیخ سلمان را بدون برگزاری دادگاه صالحه زندانی می‌کنند و بعد هم روی می‌آورند به صدور حکم سلب تابعیت یک رهبر معنوی و با سابقه و بحرینی‌الاصل که سنی بالای ۸۰ سال دارد؛ یعنی دو برابر زمانی که بحرین تاسیس شده است.

حجت الاسلام حاجتی با طرح این سوال که آیا این رفتارها نشان‌دهنده قوت رژیم سرسپرده آل خلیفه است یا نشانه قدرت اتاق برنامه‌ریزی یعنی غربی‌ها و آمریکایی‌هاست؟ گفت: این اقدامات نشان دهنده ضعف مفرط جریان استکباری آمریکا در منطقه است. ضعفی که روزافزون خود را مشکوف کرده است.

تولد خاورمیانه جدید با رنگ اسلام

وی افزود: تقریبا چیزی حدود ۳-۲ ماه قبل اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به منطقه آمد، ظاهرا در قطر و بحرین جلسه ای داشت. در انتهای سفرش در مصاحبه‌ای گفت ما اینجا جمع شد‌ایم تا بتوانیم یک ائتلاف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تشکیل دهیم و در مقابل ایران به یک خاکریز پایداری برسیم. تعبیر کارتر نشان می‌دهد که اوج قدرت ایران به جایی رسیده است که دشمن باید به فکر دفاع در مقابل ما باشد و این نکته‌ای است که نسبت به شرایط منطقه صدق می‌کند. آمریکایی‌ها در کل منطقه دچار وادادگی و انفعال هستند لذا صدور حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را در همین راستا باید تحلیل کرد.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه نمی شود به حقیقت و ماورای صدور این حکم دست پیدا کرد، مگر اینکه اوضاع جبهه سوریه، عراق و یمن هم تحلیل شود، گفت: بی تردید این تصمیم در راستای مقابله با موج روزافزون بیداری اسلامی در منطقه است. بیداری اسلامی که پرچمدار موج عظیمی از آن شیعیانی هستند که در کنار برادران اهل سنت‌شان در مقابل ظلم و استکبار ایستاده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که امروز با یک خاورمیانه اسلامی مواجهه هستیم، گفت: وضعیت در منطقه بسیار متفاوت شده است، آمریکایی‌هایی که به دنبال ترسیم نقشه تغییر یافته منطقه و خاورمیانه بزرگ بودند، امروز شاهد تولد یک خاورمیانه جدید هستند، خاورمیانه جدیدی که رنگ و بوی اسلامی دارد؛ خاورمیانه‌ای که نقشه‌های آمریکا را نقش برآب می‌کند. چند سال مبارزه روزانه و مسالمت‌آمیز مردم بحرین نیز در همین راستا زنگ خطر را برای استکبار جهانی به صدا درآورده است.

مردم بحرین به ناوگان بزرگی از سربازان اسلام تبدیل شده اند

حجت الاسلام حاجتی، افزود: بحرین که به عنوان پادگانی برای ناوگان پنجم دریایی آمریکا شناخته می‌شد امروز موج بیداری خانه به خانه ساکنان بحرین را طی کرده است. جمعیت کثیری در یک سرزمین بسیار کوچک، اما دارای زنان و مردانی بسیار بزرگ به ناوگان بسیار بزرگ از سربازان اسلام تبدیل شده اند که هیچ ناوگان جنگی تاب مقاومت در برابر آن را ندارد.

امام جمعه موقت اهواز، گفت: صدور حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم یک حرکت خیمه‌شب‌بازی از سوی آل خلیفه و آل‌سعود بود، حرکتی مضحکانه که حتی صدای بعضی از مراجع و مراکز حقوق بشر را درآورد و حتی خود آمریکایی‌ها به ظاهر در خلوت خودشان نتوانستند از این حکم حمایت کنند.

سردار ایرانی؛ پرچمدار عزت مردم منطقه

وی تاید کرد: ملت ایران بسیار خوشحال و خرسند است که بعد از سال‌های سال دوباره عزت خود را بازیافته است و یک سردار پرافتخار ایران به علم و پرچم عزت مردم منطقه تبدیل شده است و چشم مظلومان منطقه به یک سردار پرافتخار ایرانی است.

حجت الاسلام حاجتی، ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی؛ مرد زاهدی است که جوانی خود را در جبهه‌ها به سنین محاسن سفیدی خودش متصل کرد، مردی که همواره در آرزوی وصال دوستان شهیدش بوده، مردی که با بزرگترین ویژگی‌اش یعنی ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه و تبعیت محض به ولایت فقیه، امروز خار چشمی برای دشمنان اسلام شده است.

آل سعود بداند پیام از سوی یک فرمانده صادر شده است نه یک دیپلمات

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با هدف ضربه زدن به جریان بیداری اسلامی و شکستن کمر ستون فقرات نهضت اسلامی در بحرین صادر شد، گفت: صدور این حکم طراحی شده بود، با پیام زیرکانه، به موقع، به جا و پرصلابت سردار رشید اسلام شکست.

وی خاطرنشان کرد:  آل‌سعود باید بداند که این پیام‌ها از سوی مردانی صادر می‌شود که اینها مرد عمل هستند. اینها در میدان عمل حرف می‌زنند نه برای دنیای دیپلماسی. هماهنگونه که رهبر انقلاب فرمودند «ما انقلابی هستیم، نه دیپلمات» آنها باید بدانند که این پیام از سوی یک فرمانده و سرباز صادر شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار