تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوری انتقاد کرد:
دریاخواری‌به‌بهانه احداث پروژه‌های‌تفریحی در سواحل‌جنوبی
پدیده دریاخواری در شمال کشور بیشتر مربوط به ساخت و سازهای مسکونی اما در مناطق جنوبی کشور در قالب مراکز و پروژه های تفریحی انجام می شود
نماینده مردم شوش در مجلس تشکیل سازمان توسعه وعمران دریا و سواحل را در مهار پدیده معضل دریا و ساحل‌خواری موثر خواند وافزود: ساخت وسازهای مراکز تفریحی و مسکونی در حریم دریا و سواحل باید مطابق معیارهای قانونی داشته باشد.

سیدراضی نوری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید با هر نوع ساخت وساز غیرمجاز در حریم دریا برخورد کنند، تصریح کرد: برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز در حوضه آبریز و مسیر رودخانه‌ها لازم و ضروری است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمامی ساخت وسازهای حریم دریا و سواحل باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند، گفت: از نظر قانونگذار و دستگاه‌های متولی حریم مندرج در قانون برای سواحل و دریا به صراحت مشخص شده بنابراین رعایت ضوابط زیست محیطی و توجه به قوانین ساخت و سازها در حریم دریا امری لازم است که برای حفاظت دریا و سواحل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید به آن توجه داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: البته پدیده دریاخواری در شمال کشور بیشتر مربوط به ساخت و سازهای مسکونی اما در مناطق جنوبی کشور در قالب مراکز و پروژه های تفریحی انجام می شود.

نوری بر لزوم تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل بنابرمصوبه مجلس نهم تاکید کرد و یادآور شد: تشکیل هر صنف و مجموعه‌ای که بتواند معضل دریاخواری و ساحل خواری را در کشور مهار و مدیریت کند امری بسیار مناسب و شایسته است که به طور حتم کمیسیون کشاورزی مجلس به صورت جدی از آن حمایت می کند البته در راستای تشکیل این سازمان بهتر است از ظرفیت مشاوران و متخصصان حوزه‌های زیست محیطی بهره برد یعنی به گونه ای که تمامی کارشناسان تشکیل آن را تایید کرده و نگاه اکثریت کارشناسان نسبت به تشکیل آن برای مهار پدیده دریاخواری و ساحل خواری مثبت باشد.

وی در مورد افرادی که با تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل مخالفت می کنند، گفت: به طور حتم باید برای تشکیل چنین سازمانی اظهارات مخالفان نیز باید مورد توجه قرار گیرد چه بسا اظهارات آنها واقعیت داشته باشد.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مراکز تفریحی باید با معیار و رویکرد قانونی در کنار سواحل ایجاد شوند، تصریح کرد: ساخت و ساز غیراصولی و بدون رعایت مسائل زیست محیطی در زمان حوادث غیرمترقبه مانند سیل می تواند فاجعه بار باشد از این رو باید ساخت و سازهای غیراصولی در کشور متوقف شود.

نماینده مردم شوش در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید با فرد، مجموعه و دستگاه هایی که بدون در نظرگرفتن تمهیدات قانونی و رعایت اصول ساخت و ساز اقدام به ساخت و ساز در حریم دریا و سواحل کشور می‌کنند به صورت جدی برخورد کرد، گفت: در این بین قانون برای همه باید به صورت یکسان اجرایی شود و هنگام صدور احکام تمایزی میان افراد و دستگاه ها قائل نشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی باید به عنوان متولی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریا جلوگیری کنند، افزود: دستگاه های متولی باید به عنوان حافظان محیط زیست از دستگاه ها و افرادی که با ساخت وسازهای غیرقانونی و غیرمجاز به حریم دریا و سواحل تعدی می کنند اقامه دعوی کنند.
:
:
:
آخرین اخبار