تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای شهر دزفول ۸۰ طرح را از اولویت اول کاری شهرداری خارج کرد
با تصویب شورای شهر دزفول و به منظور کاهش بدهی های در حال افزایش شهرداری این شهر ضمن اولویت بندی طرح ها بر اساس ضرورت اجرا و پیشرفت فیزیکی ۸۰ طرح از اولویت اول کاری شهرداری دزفول خارج شد.
شورای شهر دزفول ۸۰ طرح را از اولویت اول کاری شهرداری خارج کرد
افزایش بدهی های شهرداری دزفول موجب شد تا شورای اسلامی این شهر در نشست عصر یکشنبه برای کاهش این بدهی ها اولویت بندی طرح های عمرانی و خدماتی را در دستور کار قرار دهد.
به همین منظور شهردار دزفول برای ارائه طرح های اولویت دار این شهرداری در جلسه علنی عصر یکشنبه شورای شهر دزفول حاضر شد.
شهردار دزفول در این جلسه از اولویت بندی طرح های این شهرداری در سه سطح بر اساس ضرورت و درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: طرح های ضروری و دارای پیشرفت فیزیکی زیاد در اولویت اول و در اولویت دوم و سوم طرح های غیر ضروری تر دسته بندی شده اند.
محمدرضا کرمی نژاد افزود: از تعداد طرح های در دست اقدام شهرداری دزفول ۱۲ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۰ طرح نیز پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد دارند.
وی با بیان اینکه شهرداری دزفول از ابتدای امسال هیچ طرح جدیدی را آغاز نکرده است ادامه داد: تمام این طرح ها بر اساس بودجه مصوب شورای شهر دزفول برای امسال است.
محمدحسن فضیلت پور عضو شورای شهر دزفول نیز در این جلسه با اشاره به افزایش بدهی های شهرداری دزفول گفت: هدف تمام اعضای شورای شهر دزفول از اولویت بندی طرح ها و خارج کردن برخی طرح های غیرضروری از اولویت کاری کمک به شهرداری در جهت کاهش بدهی ها است.
وی ادامه داد: در صورتی که اولویت بندی طرح ها صورت نگیرد شاهد افزایش بیشتر بدهی ها خواهیم بود.
محسن ریاضی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول نیز در این جلسه گفت: وضعیت مالی شهرداری دزفول موجب شده تا شورای شهر دزفول برای مدیریت و کاهش بدهی ها در طرح های مصوب بودجه امسال تجدید نظر کند.
وی تاکید کرد: اولویت بندی طرح ها به معنای حذف این طرح ها نیست بلکه به این معناست که لازمه اجرای آنها اجرایی شدن طرح های تصویب شده شورا در اولویت اول کاری این شهرداری است.
پس از ارائه توضیح شهردار دزفول در خصوص چگونگی اولویت بندی و ضرورت طرح های پیشنهادی این شهرداری در سه سطح، شهردار دزفول از صحن شورا خارج شد تا اعضای شورای شهر دزفول در خصوص اولویت بندی این طرح ها رای گیری کنند.
به گزارش خبرنگار ما لیست ارائه شده شهرداری دزفول دارای ۱۲۰ طرح در اولویت اول، ۳۳ طرح در اولویت دوم و ۱۸ طرح در اولویت سوم بود که با تصویب شورای شهر دزفول ۲۹ طرح از ۱۲۰ طرح اولویت اول شهرداری دزفول از اولویت خارج شدند.
احداث تقاطع غیرهمسطح روبروی ناحیه مقاومت بسیج دزفول، تکمیل پارک بانوان جنوب دزفول، طراحی و احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان ۴۵ متری و شریعتی، احداث کمربندی شرق، تعریض جاده محمد بن جعفر(ع)، تقاطع غیرهمسطح رودبند، تکمیل پارک ساحلی رعنا، احداث جاده مشاغل مزاحم و احداث ساختمان شورای شهر دزفول مهمترین طرح هایی بود که شورای شهر دزفول آنها را از اولویت اول کاری شهرداری این شهر خارج کرد.
بر اساس مصوبه شورای شهر دزفول شهرداری دزفول موظف است تنها در صورتی اقدام به آغاز طرح های اولویت دوم و سوم تعیین شده توسط این شورا کند که تمام ۹۱ طرح تصویبی این شورا در اولویت اول اجرا شوند.
از ۱۷۱ طرح ارائه شده در سه سطح اولویت شهرداری به شورای شهر دزفول تنها ۹۱ طرح در اولویت اول کاری شهرداری دزفول قرار گرفت.
۸۰ طرح خارج شده از اولویت اول کاری شهرداری دزفول شامل طرح های اولویت دوم و سوم شهرداری و ۲۹ طرح حذف شده توسط شورای شهر از اولویت اول شهرداری است.
اگر چه شهرداری دزفول میزان بدهی های ثبت شده این شهرداری را ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده است که اعضای شورای شهر دزفول رقم بدهی شهرداری دزفول را چیزی بیش از دو برابر این مقدار می دانند.
شهر دزفول با ۳۰۰ هزار جمعیت دومین شهر پر جمعیت خوزستان است.
شورای شهر دزفول دارای ۱۳ عضو است.
مرجع/ دزنا۲۴
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
باسلام خدمت دوستان
باتوجه به تاریخ خیلی قبل این خبر اول باید بگویم که سی پنج میلیاردتومان بدهی برای شهرداری دزفول چیزی نیست جالبه که شهردار میگه نداریم بدهی هارا بدهیم اونوقت پروژه های مهم شهر را تعطیل میکند..هرچند هم این برمیگرده به عدم مدیریت صحیح این شخص..کاش مهندس دوایی فر هنوز برمصند شهرداری دزفول بود تا نه فقط ذزفول بلکه پیشرفت را در تمام استان شاهد بودیم....در ضمن خدمت عزیزان عرض کنم که جمعیت دزفول بیش از پانصدهزارنفره...باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار