تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج تن رب گوجه غیربهداشتی در دزفول جمع آوری شد
رئیس مرکز بهداشت دزفول از جمع آوری پنج تن رب گوجه فرنگی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت:حکم دادستانی برای معدوم کردن این مقدار رب گوجه نیز صادر شده است
رئیس مرکز بهداشت دزفول از جمع آوری پنج تن رب گوجه فرنگی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت:حکم دادستانی برای معدوم کردن این مقدار رب گوجه نیز صادر شده است.

رضا پورآیین روز سه شنبه افزود:از اول ماه مبارک رمضان علاوه بر بازرسی های مرکز بهداشت دزفول بازرسی از مراکز تهیه و عرضه زولبیا،بامیا ، آش و حلیم نیز در دستور کار قرار گرفت و تا بیستم ماه مبارک رمضان 459 مورد بازدید توسط 33 نفر از همکاران بهداشت محیط دزفول از این اماکن صورت گرفت.

وی افزود:علاوه بر این پنج مورد بازدید نیز با همکاری اداره صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی دزفول انجام شد که در این بازدیدها پنج تن رب گوجه فرنگی با نشان فافا به دلیل غیربهداشتی بودن جمع آوری شد.

پورآیین با اشاره به اینکه دستور معدوم کردن این رب گوجه ها توسط دادستانی صادر شده که بزودی معدوم خواهند شد گفت:در این مدت یک هزار و 174 بازدید از مراکز تهیه مواد غذایی،2 هزار و 808 مورد کلرسنجی از آب استخر ودیگر موارد ،172 مورد نمونه برداری از آب و 59 مورد نمونه برداری از مواد سنتی مانند آش و حلیم و زولبیا انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار کرد:در این مدت همچنین پنج مورد مواد غذایی صنعتی (بسته بندی شده )نیز نمونه برداری شد که از این موارد 2 مورد زعفران از تولیدات زعفران صفار غیرمنطبق با استانداردهای بهداشتی شناخته شد .

پورآیین با اشاره به اینکه در این بازرسی ها 19 نفر به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شده اند گفت:همچنین یک نانوا به علت نواقص بهداشتی مانند عدم رعایت بهداشت در محیط و نداشتن کارت بهداشت قطع سهمیه آرد شد و یک مرکز فروش لبنیاتی نیز به دلیل عرضه مواد لبنی تاریخ گذشته پلمب شد.

وی همچنین از معدوم کردن 57 کیلوگرم مواد غذایی خوراکی مانند چیپس،پفک و لواشک به دلیل داشتن مارک نامعتبر و عدم تطابق با استانداردهای بهداشتی در دزفول خبر داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار