تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور خانواده‌های شهدا
یادواره شهدای مدافع حرم اهواز برگزار شد
یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه ۲ گلزار شهدای اهواز برگزار شد و مردم خوزستان به این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

 شهدای مدافع حرم خوزستان
یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گلزار شهدای اهواز برگزار شد و مردم خوزستان به این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

این برنامه در کنار مزار چند تن از این شهدای والامقام از جمله مزار شهید سید مهدی موسوی، مزار شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، مزار شهید جبار عراقی و یادبود شهید جاویدالاثر روزبه هلیسایی برگزار شد.

در این یادواره یاد و خاطره شهید سید حمید تقوی‌فر، شهید جبار (فرید) دریساوی، شهید حسن حزباوی، شهید حبیب جنت‌مکان، شهید عبدالکریم اصل‌غوابش، شهید فرشاد حسونی‌زاده و شهید سید جاسم نوری گرامی داشته شد و مردم اهواز به مقام شامخ شهدای مدافع حرم اهواز از جمله شهید علی حسینی‌کاهکش، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خلیلی‌ بلوطکی، شهید محمود مراداسکندری، شهید رضا عادلی کردزگنه، شهید داود نری‌میسا، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جابر حسین‌پور (زهیری)، شهید محمد ظهیری و شهید منصور (ناصر) مسلمی سواری ادای احترام کردند.

در یادواره شهدای مدافع حرم اهواز حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شحیطاط از روحانیون و مداحان سرشناس اهواز سخنرانی کرد و گفت: شهید کسی است که گناه و محرمات را ترک کرد تا به این مقام رسید.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان کرد: همان طوری که خداوند تبارک و تعالی به حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در روز عاشورا صبر داد به خانواده‌های معظم و معزز شهدا نیز صبر عنایت کرد.

این روحانی اهوازی تصریح کرد: خداوند به خانواده‌های معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم آرامشی عطا کرده و اکنون آن چیزی که سبب رنجش و آزار این عزیزان شده، گناه و بی‌حجابی در جامعه است.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان گفت: در جهان کشورهای اسلامی زیادی داریم که کسی با آنها کاری ندارد ولی چون در ایران، جنوب لبنان، بحرین، یمن، عراق، سوریه و غزه رهروان و محبان حضرت علی (ع) زندگی می‌کنند آمریکا با آنان کار دارد و برایشان نقشه‌های زیادی کشیده است.

شحیطاط با بیان اینکه خیلی از شهدای مدافع حرمی که می‌شناختم با مزار شهدای اهواز و گلزار شهدا انس داشتند، عنوان کرد: تا 150 سال دیگر هیچ کدام از ما در دنیا نیستیم باید کاری برای علی (ع) و ا راه علی (ع) انجام دهیم تا ماندگار شود.

در این برنامه که خانواده چند تن از شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید حسن حزباوی، خانواده شهید سید جاسم نوری، خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خلیلی‌ بلوطکی و خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی دشت بزرگی  در رثای اول مظلوم عالم حضرت علی علیه السلام مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرد.

در یادواره شهدای مدافع حرم اهواز همچنین جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس حضور داشتند و به مقام والای این شهدا ادای احترام کردند.

همچنین جوانان و نوجوانان فاز یک پادادشهر و جمعی از نمازگزاران مسجد امام علی (ع) این منطقه نیز در یادواره شهدای مدافع حرم اهواز حضور یافتند.

جمعی از طلاب، روحانیون و بسیجیان اهوازی نیز با حضور در گلزار شهدای اهواز در یادواره شهدای مدافع حرم شرکت کردند و یاد این شهدا را گرامی داشتند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار