تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیمشک:
نشست شعر آیینی"امام علی (ع)" در اندیمشک برگزار شد
به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و سال روز شهادت امام اول شیعیان نشست شعر آیینی امام علی (ع) در کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک برگزار شد
رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیمشک گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و سال روز شهادت امام اول شیعیان نشست شعر آیینی امام علی (ع) در کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک برگزار شد.

مسلم میرزاوند اظهار داشت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و سال روز شهادت امام اول شیعیان نشست شعر آیینی امام علی (ع) در کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک برگزار شد.

وی افزود: این نشست با محوریت شعر فارسی و با حضور شاعران و تعدادی از اعضای کتابخانه و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات در کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک برگزار شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیمشک عنوان کرد: شعر آیینی، گونه‌ای از شعر بوده که صبغهٔ دینی داشته باشد و متأثر از آموزه‌های اسلامی باشد و به طور کلی عامل تفکیک شعر آیینی از سایر انواع شعر، قلمرو موضوعی آن است.

وی گفت: برخلاف بسیاری از صاحب نظران که شعر مذهبی را از لحاظ موضوع، به دو مقولهٔ کلی منقبت و مرثیه محدود می‌دانند، آثار اخلاقی و عرفانی چون خمسهٔ نظامی و سایر متون نظم عرفانی و تعلیمی، و نیز آثار غزل سرایان بزرگی چون حافظ، سرشار از رهنمودهای قرآنی و مفاهیم دینی و ارزشی روایی بوده و بیانگر تأثیرپذیری فراوان آنان از متون دینی است.

میرزاوند بیان کرد: در این نشست، 7 نفر از حاضرین به خواندن شعر آیینی در باب شهادت حضرت علی (ع) پرداختند و یاد امام اول شیعیان گرامی داشته شد.

وی افزود: بیش از این نیز، تفاهم نامه‌ای بین سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی اندیمشک امضا شد و تا شاهد رشد فرهنگ کتاب خوانی و رفع نیاز شهروندان در شهرستان باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: برگزاری نشست‌های کتاب خوان، برنامه‌های نقد کتاب با حضور نویسندگان کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و فراهم کردن امکانات بیشتر جهت مطالعه دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام کنکور و امتحانات از جمله برنامه‌های نهاد کتاب خوانی شهرستان اندیمشک در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: بیش از این نیز و با حضور جمعی از فعالین حوزه کتاب خوانی و فرهنگی شهرستان اندیمشک، نشست ادبی شعرشناسی حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان برگزار شد.

میرزاوند عنوان کرد: این نشست با حضور کتابداران، اعضای کتابخانه و ادب دوستان در محل کتابخانه عمومی شهدای اندیمشک با محوریت تبیین اندیشه‌های والا و گرانقدر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بازتاب آن اندیشه‌ها در اشعار ناب ایشان برگزار شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار