تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری اندیمشک:
افراد بومی در استخدام ها اولویت دارند
سرپرست فرمانداری اندیمشک با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان گفت:باید بومی گزینی در استخدام ها لحاظ شود تا بخشی از این دغدغه مردم مرتفع گردد
سرپرست فرمانداری اندیمشک با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان گفت:باید بومی گزینی در استخدام ها لحاظ شود تا بخشی از این دغدغه مردم مرتفع گردد.

پیمان جهانگیری روز سه شنبه در نشست کمیسیون کارگری در محل فرمانداری افزود:شهرستان اندیمشک از ظرفیت بالایی در ابعاد مختلف برخوردار است که استفاده بهینه از این منابع به کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان کمک می کند.

وی اظهار کرد:در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل باید با تدبیر و خلاقیت بستر استفاده از فرصت ها مهیا شود و در این راستا برنامه های کاربردی اجرایی شود.

وی گفت:دغدغه های کارگری در هرنهاد و اداره ای باید با درایت و دلسوزی پیگیری شود و فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

وی افزود:در امور مربوط به کارگران و مشکلات آنان در برخی ارگان ها مانند شهرداری باید با راهکار سازنده شرایط را به سمت و سوی مثبت سوق داد تا این قشر زحمت کش دغدغه کمتری داشته باشند.

ایرج حمیدی فر رییس دادگستری اندیمشک نیز گفت:درآمد زایی شرعی و قانونی راهکار اصلی حل مشکلات نهادهایی مانند شهرداری است که نیاز به برنامه دارد.

صادق جعفری چگنی دادستان اندیمشک هم در این جلسه گفت:ظرفیت شهرستان در حوزه های مختلف مانند راه آهن،سدهای کرخه و دز ،کشاورزی و امثال این منابع باید در سفره های مردم شهرستان نمود پیدا کند.

وی افزود:پیشنهاد می شود برای حل دغدغه های کارگران شورای حل و فصل اختلافات کارگری در راستای حل اختلافات کارگر و کارفرما و همچنین مشاوره در این زمینه تشکیل شود.

وی بیان کرد:استفاده از ظرفیت های داوری در قراردادها نیز به کاهش چالش های کارگر و کارفرما کمک می کند.

شهردار اندیمشک در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرداری گفت:50 میلیارد ریال بابت محکومیت های قضایی ،تسویه حساب 150 نفر از بازنشستگان و سایر بدهی های شهرداری پرداخت شد که با این مبلغ می توانستیم بخشی از حقوق کارکنان را پرداخت نماییم.

محمدرضا پاپی افزود:700 مغازه شهرداری منبع خوب درآمدزایی هستند و تاکنون با ساماندهی حدود 150 مغازه به صورت 500 میلیون ریال ماهانه درآمدزایی می شود.

وی با اشاره به حقوق معوقه چندین ماهه کارکنان شهرداری گفت:شهرداری مشکلات مالی زیادی دارد که باید با همت جمعی برای رفع این مشکلات تلاش کرد همچنین فعال کردن واحد پیشه وری شهرداری که از واحدهای درآمد زاست و از 2 سال پیش تاکنون تعطیل شده ضروری است.

در این جلسه در خصوص مشکلات جامعه کارگری اندیمشک بحث و تبادل نظر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار