تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش هیات فوتبال خوزستان برای ثبت بیش از 48 هزار ورزشکار بیمه شده در سال 95
رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: تلاش می کنیم در سال 95 تعداد بیمه شدگان هیات را به 45 هزار نفر در بخش آقایان و سه هزار و 500 نفر در بخش بانوان برسانیم
رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: تلاش می کنیم در سال 95 تعداد بیمه شدگان هیات را به 45 هزار نفر در بخش آقایان و سه هزار و 500 نفر در بخش بانوان برسانیم.

عبدالکاظم طالقانی در جلسه هدف گذاری هیات فوتبال استان که روز سه شنبه در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از برنامه هدفگذاری که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در نظر گرفته است، تشکر کنم، چرا که این برنامه به صورتی است که هیات ها را وادار می کند، برنامه های سال آینده شان را به صورت مکتوب ارائه دهند و همین هدفگذاری باعث می شود از سردرگمی هیات ها کاسته شود و باید گفت اساس این کار درست است.

وی افزود: برگزاری این جلسات از این نظر اهمیت دارد که وقتی می خواهیم در سال های آینده کار کنیم، می دانیم برنامه آینده مان چه چیزی است و به دنبال چه هستیم و چه اقداماتی باید داشته باشیم تا به اهداف مورد نظرمان دست پیدا کنیم. به هر حال قطعا این جلسات می تواند نویدبخش پیشرفت کاری مان باشد و می توانیم استعدادهایی را که لازمه کار ما در زمینه فوتبال است، به عرصه فوتبال معرفی کنیم.

رییس هیات فوتبال خوزستان در ادامه عنوان کرد: اساس کار هیات فوتبال، استعدادیابی است و ما تلاش می کنیم که با برگزاری مسابقات استانی این مهم را انجام دهیم. همین فعالیت های استانی باعث می شود که به فعالیت های کشوری برسیم و باید بگویم سال گذشته با همکاری باشگاه ها به عناوین خوبی دست پیدا کردیم.

وی گفت: مشکلاتی هم در راستای رسیدن ما به اهداف مان وجود دارد که یکی از آن ها، کمبود بودجه است و انتظار داریم که اداره کل ورزش و جوانان استان، مشکلات مالی هیات ها از جمله هیات فوتبال را پیگیری کند. ما در طول هفته ممکن است 70 مسابقه فوتبال را مدیریت کنیم.

طالقانی افزود: در زمینه استعدادیابی، باشگاه ها وظیفه دارند آکادمی تشکیل دهند و با استعدادیابی، بازیکنان خوبی را به سطح کشور معرفی کنند ولی به دلیل نبود نقدینگی و دیگر مشکلاتی که باشگاه ها با آن مواجه هستند، این مهم در حال کمرنگ شدن است. به هر حال ما کاری کردیم که خلا موجود در این زمینه را از بین ببریم.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی بخش بانوان نیز گفت: ما به بخش بانوان مان اهمیت دادیم ولی به دلیل این که کلا این بخش دیده نمی شود، ورزش بانوان مغفول واقع شده است و لازمه آن این است که به برنامه های این بخش اهمیت داده شود.

رییس هیات فوتبال خوزستان ادامه داد: زیرساخت های لازم برای فعالیت بانوان در کل کشور وجود ندارد و ما خودمان برای فعالیت های چمنی بانوان، تنها زمین شماره یک ورزشگاه تختی را داریم. اگر مکان هایی برای فعالیت بخش بانوان ایجاد شود، علاقه مندان آن هم وجود دارد. به هر حال با توجه به این که بانوان دیده نمی شوند، کسی هم در این بخش سرمایه گذاری نمی کند. در کل چنین مشکلاتی وجود دارد و دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند، البته خود فدراسیون هم در نظر دارد 30 درصد از بودجه خود را، در این زمینه هزینه کند.

وی در ادامه در خصوص افزایش آمار بیمه شدگان این هیات، گفت: در این زمینه روسای هیات های شهرستانی باید تعهد دهند که ورزشکاران خود را بیمه کنند تا به رقم بیمه شدگان مورد نظر برسیم. تلاش می کنیم که این تعداد به 45 هزار نفر در بخش آقایان و سه هزار و 500 نفر در بخش بانوان برسد.

طالقانی گفت: استعدادیابی سیاستی است که فدراسیون فوتبال به دنبال آن است تا علاوه بر باشگاه ها، هیات های فوتبال سراسر کشور نیز با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، به مساله استعدادیابی هم ورود کنند و با هزینه های کمتر بتوانند افرادی را که توسط باشگاه ها دیده نمی شوند، تحت پوشش قرار دهند و برای آن ها از نظر تاکتیکی و فنی، برنامه ریزی کنند تا تقویت شوند.

وی در خصوص وضعیت زمین چمن ورزشگاه های تختی و غدیر اهواز نیز عنوان کرد: با توجه به نظارتی که به دو ورزشگاه تختی و غدیر اهواز داریم، خدا را شکر وضعیت چمن هر دو ورزشگاه مساعد است و به صورت مرتب در حال پیگیری مسایل مربوط به این دو ورزشگاه هستیم. زمین های چمنی که در ورزشگاه تختی وجود دارد، فقط در اختیار آکادمی است و در حال حاضر هم هیچ گونه مسابقه ای در آن ها انجام نمی شود و مشکلی نداریم. به هر حال با توجه به گرمی هوا، روش هایی را در پیش گرفته ایم که آسیب کمتری به زمین چمن ورزشگاه های تختی و غدیر وارد شود.

رییس هیات فوتبال خوزستان در خصوص نظارت این هیات بر باشگاه ها و مدارس فوتبال استان هم گفت: برنامه به صورت مدون از سوی فدراسیون اعلام شده است و وزارت ورزش و جوانان نیز نسبت به این موضوع اهمیت نشان داده است. ما مدارس فوتبال را مورد ارزیابی قرار می دهیم و با فستیوال هایی که در استان برگزار می کنیم، نظارت مان دوچندان می شود و موارد لازم را مورد بررسی قرار می دهیم و اگر در هر مورد با تخلف رو به رو شویم، به اداره کل ورزش و جوانان استان گزارش می دهیم تا از نظر حقوقی پیگیر آن باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار