تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی واحد جدید نیروگاهی در بهبهان
با بهره برداری از یک واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت.

همزمان با ورود به فصل تابستان و احتمال جهش مصرف برق ایران در هفته‌های پیش روی، یک واحد جدید نیروگاهی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

بر این اساس واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات، وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد تا شکاف سه هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در روزهای پیک مصرف تابستانی کمتر شود.

براساس برنامه‌ریزی زمان بندی تعریف شده پیش بینی می‌شود واحد بخار این نیروگاه سیکل ترکیبی هم با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تا سال آینده وارد مدار برق کشور شود که در این صورت ظرفیت کل این نیروگاه به ۴۹۲ مگاوات افزایش می‌یابد.

این نیروگاه در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور در قالب طرح‌های BOO و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۹۰ میلیون یورویی توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.

در شرایط فعلی راندمان این نیروگاه حدود ۵/۴۹ درصد است و سوخت اصلی واحدها گاز طبیعی و سوخت دوم گازوئیل پیش بینی شده ضمن آنکه ظرفیت پست نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت بودهو یک مخزن ذخیره سوخت مایع به ظرفیت ۳۳ هزار مترمکعب در محل نیروگاه احداث شده است.

از سوی دیگر تفاهم ‌نامه‌‌های ساخت چند نیروگاه تجدیدپذیر در استان سمنان با مجموع ۶۷۵ مگاوات ظرفیت تولید برق با سرمایه گذاران غیر دولتی توسط شرکت برق منطقه‌ای سمنان امضا شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار