تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ما امنیت را برای تمام دنیا می خواهیم
دوران دفاع مقدس برای ما منبع بسیار ارزشمند و تمام نشدنی است و هر چقدر از این منبع بسیار عظیم استخراج کنیم نباید نگران باشیم که روزی تمام شود.

 آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، امروز(9 تیر) در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات و نامگذاری بلوار سردار شهید داریوش باقری کاهکش که در کتابخانه تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس برای ما منبع بسیار ارزشمند و تمام نشدنی است و هر چقدر از این منبع بسیار عظیم استخراج کنیم نباید نگران باشیم که روزی تمام شود.

 

وی افزود: هر چه بیشتر در دوران دفاع مقدس عمیق شویم باز هم بسیاری از ارزش های این دوران معلوم نخواهد شد چرا که جانبازان و آزادگان و رزمندگان ما متاسفانه خاطرات خود را بازگو نمی کنند و شهدا نیز که وقایع و خاطرات را با خود برده اند، ولی همین قدر که توانستیم این خاطرات را به دست بیاوریم منبع بسیار مهمی است که باید آن را حفظ کنیم.

 

آیت الله حسن زاده، تصریح کرد: ما باید ارزش های دوران دفاع مقدس را در تمام بخش های کشور بگنجانیم و حفظ این دوران تنها وظیفه بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار، ارتش و سپاه نیست بلکه همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی این مسئولیت را دارند که در این مسیر نقشی را ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر داشتن روحیه انقلابی در تمام دستگاه ها و نهادها تاکید دارند، عنوان کرد: حفظ آثار این است که ما خاطرا ت را نقل کنیم تا به نسل های بعدی منتقل شود، مقام معظم رهبری نیز می فرمایند خاطرات دوران دفاع مقدس و نشر آنها باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

امام جمعه موقت اهواز، اضافه کرد: تفاوت شهدا و رزمندگان کشور ما با دیگر کشورها در این است که آنها تنها می جنگند که دشمنی را که غاصب است، از بین ببرند ولی شهدای ما هدف والاتر و افق گسترده تری داشتند که آن حفظ ارزش هاست و این را در وصیت نامه های آنها می توان یافت.

 

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که در کشور امنیت برقرار است که باید این نعمت را قدر بدانیم، اذعان داشت: امروز در کشورها می بینیم که حملات انتحاری صورت می گیرد و بسیاری از مردم جان خود را از دست می دهند، ما از این اتفاقات خوشحال نمی شویم بلکه از ظلمی که به هر مظلومی در هر کجای دنیا باشد ناراحت خواهیم شد.

 

آیت الله حسن زاده، ابراز کرد: ما امنیت را برای تمام دنیا می خواهیم و آنچه ایران را در میان دیگر کشورها سرافراز کرده و عزت را برای ما به ارمغان اورده ، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، آگاهی مردم، در صحنه بودن و... است که تمام این ها را مدیون و مرهون زحمات رزمندگان و شهدا هستیم.

 

وی اظهار کرد: هیچ یک از ما هر چقدر هم که زحمت بکشیم و تلاش کنیم معادل یک شب حضور رزمندگان در عملیات ها و سختی ها و شکنجه های آزادگان در دوران اسارتشان نمی شود، هیچ یک از ما اجازه ندارد آنچه را که انجام می دهد با فداکاری رزمندگان در میدان های مین، خط شکن ها و... مقایسه کند.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هزینه های سنگینی دادیم که یکی از این ها سردار باقری کاهکش است، یاد آور شد: در شهرها و روستاهای مختلف به آنچه به دست آوردیم افتخار می کنیم و امروز مایه مباهات است که در دنیا سربلندیم و  نشان می دهد که ما در صراط مستقیم حرکت کرده ایم.

 

امام جمعه موقت اهواز، خاطر نشان کرد: در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس رسالت بسیار سنگینی را که بر عهده داریم به خوبی انجام دهیم چرا که این امر یک عبادت بزرگ است که امیدواریم خداوند مورد قبول خود قرار دهد./شبستان

:
:
:
آخرین اخبار