تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری شوشتر:
مشکلات سازه‌های آبی شوشتر پیگیری می‌شود
مصطفی سمالی ظهر امروز در حاشیه این بازدید از سازه‌های آبی شوش‌تر گفت: با همکاری شهرداری، اداره آب و فاضلاب، اداره گاز، میراث فرهنگی، پایگاه سازه‌های جهانی و سایر امکانات شهرستان به‌زودی کار پاکسازی و رفع خطر از آثار تاریخی آغاز می‌شود
سرپرست فرمانداری شوشتر گفت: مشکلات سازه‌های آبی شوشتر پیگیری می‌شود.

مصطفی سمالی ظهر امروز در حاشیه این بازدید از سازه‌های آبی شوش‌تر گفت: با همکاری شهرداری، اداره آب و فاضلاب، اداره گاز، میراث فرهنگی، پایگاه سازه‌های جهانی و سایر امکانات شهرستان به‌زودی کار پاکسازی و رفع خطر از آثار تاریخی آغاز می‌شود.

وی افزود: شوشتر یکی از شهرهای تاریخی و متمدن کشور بوده و توسعه گردشگری و جذب گردشگر از اولویت‌های کاری ما در این شهرستان است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار، استفاده از انجمن‌های مردم نهاد و معرفی بیشتر این آثار به کشور و جهان می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

سرپرست فرمانداری شوشتر گفت: آثار بی‌نظیر تاریخی و سازه‌های آبی جهانی در شوشتر یک فرصت مناسب برای اشتغال و توسعه صنعت گردشگری است.

شوشتر با حدود یکصد بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف از بی‌نظیر‌ترین شهر‌ها محسوب می‌شود که شاهکارهای مهندسی آب در آن به منصه ظهور رسیده از این رو شوشتر را می‌توان موزه مهندسی آب ایران دانست که مجموعه سازه‌های آبی آن در سال 1388 به عنوان دهمین اثر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مجموعه بی‌نظیر آبشار‌ها و آسیاب‌های آبی شوش‌تر که مجموعه‌ای به‌ هم پیوسته از پل‌ها، آسیاب‌ها، آبشار‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب را شامل می‌شوند در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره‌گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند، همچنین شوشتر در فاصله 99 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار