تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری اندیمشک خبر داد:
فعال‌سازی 10 کارگروه ستاد مدیریت بحران در اندیمشک
سرپرست فرمانداری اندیمشک از فعال‌سازی 10 کارگروه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد
سرپرست فرمانداری اندیمشک از فعال‌سازی 10 کارگروه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد.

پیمان جهانگیری ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در هنگام بروز حوادث به وظایف ذاتی خود و همچنین وظایف مشخص شده توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان عمل کنند.

وی افزود: به منظور آماده نگه‌داشتن دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران 10 کارگروه مشخص شده این ستاد فعال‌سازی خواهند شد.

سرپرست فرمانداری اندیمشک با اشاره به حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بخش الوار گرمسیری، تصریح کرد: در زمان بروز بحران و یا حادثه همه دستگاه‌ها باید با همدلی در کنار هم باشند و با مدیریت صحیح، آمادگی کامل و شناخت وظایف حوادث را مدیریت کنیم.

جهانگیری یادآور شد: افزایش هماهنگی بین بخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان با سایر دستگاه‌ها تأثیر زیادی در کاهش حوادث به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان به سبب قرار داشتن در مسیر جاده ترانزیتی نقش مهمی در جابه‌جایی بار مسافر دارد و همین موضوع اهمیت اقدام سریع و به موقع در زمان بروز حوادث در این جاده سراسری را دوچندان می‌کند.

جهانگیری ادامه داد: مسؤولان باید با حساسیت مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را پیگیری کرده و کمبودهای خود را بررسی و رفع مشکلات به فرمانداری اعلام کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران اندیمشک با اشاره به برخی وظایف ستاد مدیریت بحران، اظهار کرد: جلب مشارکت و همکاری‌های مردمی از طریق آموزش عمومی،‌ ایجاد آمادگی، هدایت کمک‌های مردمی به نحو مطلوب و توزیع آنها بین آسیب‌دیدگان و سازماندهی و آموزش نیروهای داوطلب در شبکه مدیریت بحران از دیگر وظایف این ستاد در سطح شهرستان است.

جهانگیری در پایان گفت: حادثه و بحران هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و مهمترین نکته‌ای که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد تصمیم‌گیری در زمان قبل، حین و بعد از بحران است و فعال‌سازی کارگروه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان نیز به همین منظور انجام می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست شهردار، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اداره منابع طبیعی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، بخشدار الوار گرمسیری و رئیس اداره راه و شهرسازی دیدگاه‌ها و راهکاری‌های خود را در خصوص فعالیت بیشتر ستاد مدیریت بحران شهرستان بیان کردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار