تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده بندر ماهشهر در مجلس:
راه نجات ماهشهر و بندر امام رفع اختلافات موجود است
با شهرستان شدن بندر امام مشکلی برای بندر ماهشهر به وجود نخواهد آمد البته حق و حقوق ماهشهر نیز باید صیانت شده و نباید همه پتروشیمی‌ها و امکانات به بندر امام واگذار شود / در صورت شهرستان شدن بندر امام اعتبارات مالی جداگانه‌ای به آن اختصاص پیدا خواهد کرد و هر دو شهرستان مسیر تعالی و توسعه و پیشرفت را طی خواهند کرد
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اختلافات بین ماهشهر و بندر امام سود می‌برند، گفت: راه نجات این دو شهر رفع اختلافات موجود است.

علی گلمرادی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با شهردار و اعضای شورای این شهر اظهار کرد: عده‌ای سال‌های سال است با ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها و شهرها باعث رقم زدن وضعیت کنونی منطقه شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر امروز صنعت به منطقه توجهی ندارد به دلیل درگیری‌های بیهوده‌ای است که ما را از حق و حقوق خود غافل کرده و مشکلات امروز حوزه انتخابیه را رقم زده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: باید با یک رویکرد جدید در جهت رفع مشکلات تلاش کرده و با ریشه‌کن کردن اختلافات موجود برای ارتقاء منطقه نهایت کوشش و مساعی خود را به کار ببریم.

گلمرادی با بیان اینکه با ارتقاء منطقه هیچکس متضرر نخواهد شد، افزود: اگر امروز بندر امام رشد پیدا کند باعث رشد و پیشرفت بندر ماهشهر نیز خواهد شد چرا که خود را با بندر امام قیاس خواهد کرد و به خود تکان خواهد داد.

وی متذکر شد: عده‌ای مخالف ارتقاء منطقه و رشد ماهشهر و بندر امام هستند، این افراد مسؤولان کم‌عرضه‌ای هستند که نمی‌خواهند در بحث رقابتی بین شهرها زیر سئوال بروند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: با شهرستان شدن بندر امام مشکلی برای بندر ماهشهر به وجود نخواهد آمد البته حق و حقوق ماهشهر نیز باید صیانت شده و نباید همه پتروشیمی‌ها و امکانات به بندر امام واگذار شود.

گلمرادی گفت: فلسفه شهرستان شدن بندر امام این است که استقلالی صورت بگیرد و ظرفیت‌ها به سود منافع ملی و مردم منطقه بهره‌گیری شود؛ بدون تردید توان یک بخشدار برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در مقایسه با فرماندار متفاوت و توان کم‌تری است.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها دوست ندارند مسائل و مشکلات مردم حل شود، همان‌هایی که در بندر امام پرچم‌دار بودند به خوبی می‌دانستند که با شورش و آشوب کاری از پیش نمی‌برند، این افراد آگاهانه می‌خواستند مانع تغییر و تحولات شوند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت متذکر شد: در ماهشهر نیز همین‌گونه است، همان افرادی که مدعی ماهشهری بودن هستند خیانتکاران در حق ماهشهر بودند، مگر می‌توان ماهشهر را با تنش، شورش و ایجاد سر و صدا و هیاهو نجات داد.

گلمرادی عنوان کرد: تا زمانی که منطق و امکان مذاکره و بحث منطقی وجود دارد پشت تریبون رفتن و ایجاد بلوا و آشوب به چه معنی است؛ در کشور تشکیلات و ساز و کاری وجود دارد و همه باید تابع قانون و اصول باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث حریم و محدوده هرچه سریع‌تر به سرانجام رسیده و به پایان برسد، افزود: شهرستان شدن بندر امام نه تنها هیچ تضادی با منافع بندر ماهشهر ندارد بلکه به رشد و ارتقاء این شهرستان نیز کمک خواهد کرد.

این نماینده مجلس دهم اضافه کرد: به واسطه اینکه بندر امام شهرستان مستقل نیست و بخشی از بندر ماهشهر به شمار می‌رود بخش قابل توجهی از اعتبارات مالی ماهشهر به آن اختصاص پیدا می‌کند.

گلمرادی تصریح کرد: اما در صورت شهرستان شدن بندر امام اعتبارات مالی جداگانه‌ای به آن اختصاص پیدا خواهد کرد و هر دو شهرستان مسیر تعالی و توسعه و پیشرفت را طی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم بندر امام باید دوست داشته باشند و خوشحال باشند که بندر ماهشهر ارتقاء پیدا کند، اگر اختلافات موجود رفع شود بستر برای توسعه شتابنده ماهشهر و بندر امام فراهم خواهد شد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس متذکر شد: نباید اجازه دهیم به دلیل اختلافات منابع دو شهر هدر برود، وزارت کشور، فرمانداری، بخشداری و شورای شهر باید پای کار آمده و اختلافات را رفع کنند.

گلمرادی اظهار کرد: جوانان این منطقه که شرایط اقلیمی و سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند حق دارند از امکانات خوب، معیشت مناسب، جاده‌های ایمن و بهداشت و درمان پیشرفته بهره‌مند شوند.

وی گفت: صنایع امروز باید به گونه‌ای دیگر وارد کار شده و با هزینه‌کرد در این بخش‌ها که در واقع سرمایه‌گذاری برای خدمت به انسان‌هایی است که چرخه اقتصادی مملکت را می‌چرخانند، در راستای رفع مشکلاتی که عمدتاً خود باعث و بانی آنها هستند گام بردارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سزاوار نیست با وجود این همه ظرفیت، مردم با این حجم مشکلات مواجه باشند، تنها با کار و تلاش و اقدام و عمل می‌توان این وضعیت را تغییر و مردم را نجات داد.

گلمرادی در پایان اضافه کرد: اگر صنعت و سازمان بنادر و دریانوردی در توجه به مسئولیت‌های اجتماعی خود وارد عمل نشوند و اقدام قابل توجهی صورت ندهند باید در انتظار واکنش و رفتار نامعقول باشند، چرا که این همه فقر و حاشیه‌نشینی، جاده‌هایی که تبدیل به کشتارگاه شده‌اند و وضعیت نا به‌سامان بهداشت و درمان، همه ناشی از وجود و فعالیت صنایع است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار