تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسهیل اعطای مجوز تأسیس به مربیان پیش‌دبستانی
معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که امسال مربیان به دلیل تجربیات خود نسبت به دیگر متقاضیان در اولویت اخذ مجوز مرکز پیش‌دبستانی قرار دارند، گفت: بهتر است تمام مربیان نسبت به اخذ مجوز سریع‌تر اقدام کرده، تا آغاز سال تحصیلی کد خود را دریافت کنند
معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که امسال مربیان به دلیل تجربیات خود نسبت به دیگر متقاضیان در اولویت اخذ مجوز مرکز پیش‌دبستانی قرار دارند، گفت: بهتر است تمام مربیان نسبت به اخذ مجوز سریع‌تر اقدام کرده، تا آغاز سال تحصیلی کد خود را دریافت کنند.

اردشیر شجاعی اظهار کرد: به‌طور کلی همواره فرصت اخذ مجوز تأسیس مرکز پیش‌دبستانی در اختیار همگان بود اما امسال مربیان به‌دلیل تجربیات علمی و عملی خود در اولویت کاری برای اعطای مجوز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در گذشته یک پیمانکار چندین کلاس را به‌عنوان یک بخش خصوصی تحت پوشش قرار می‌داد و به‌عنوان کارفرما فعالیت می کرد درحالی‌که مربی زیرنظر پیمانکار تنها کار مربیگری را انجام می‌داد اما امسال یک مربی می‌تواند مؤسس نیز باشد؛ پیش از این پیمانکار درصدی از شهریه دریافتی از نوآموزان را به مربیان می‌داد اما اکنون مربی می‌تواند از هر 2 سوی مالی این بخش بهره‌مند شود.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص نحوه تقاضا برای اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز پیش‌دبستانی، عنوان کرد: دریافت درخواست‌ها از امروز آغاز شده و هر فرد عادی در این مدت می‌تواند نسبت به اخذ مجوز اقدام کند تا در این خصوص در شورای نظارت استان تصمیم‌گیری شود؛ امسال به‌منظور تسهیل این فرآیند برای مربیان مصوبه‌ای ابلاغ شد که مربیان در یک بازه زمانی فشرده‌تر اقدام کنند.

شجاعی درباره مهلت ارائه این درخواست از سوی مربیان نیز گفت: بخشنامه‌ها امروز به شهرستان‌ها ارسال شده و مناطق باید به مربیان اطلاع‌رسانی کنند. پس از اعطای مجوز به مربیان، از طریق اداره فناوری یک کد شناسایی برای آن‌ها صادر می‌شود که به وسیله آن نوآموزان را در سیستم سناد ثبت‌نام می‌کنند. توصیه می‌کنم که تا حد ممکن تمام مربیان در آغاز سال تحصیلی کد داشته باشند و به دلیل زمان‌بر بودن روند اداری کار بهتر است سریع تر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: واجدین شرایط سنی و صلاحیت‌های عمومی باید  اکنون تقاضای خود را اعلام کنند؛ این طرح برای کمک به خود مربیان است چراکه به نظر می‌رسد مربیان قشری هستند که با توجه به متقبل شدن زحمات زیاد برای نوآموزان نیازمند حمایت‌های جدیدتری هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار