تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان در جمع مردم شادگان:
اگر شهروندی در خوزستان آب نداشته باشد مایه شرمساری است
اگر شهروندی در خوزستان آب نداشته باشد مایه شرمساری و تاسف است و این حق مردم است. سعی می کنم تا در حد بضاعت و توانم مشکلات آب روستایی را حل کنم
استاندار خوزستان گفت: اگر شهروندی در خوزستان آب نداشته باشد مایه شرمساری و تاسف است و این حق مردم است. سعی می کنم تا در حد بضاعت و توانم مشکلات آب روستایی را حل کنم.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در سفر به شادگان اظهار کرد: این شهر مشکلاتی دارد ولی به هر حال اگر گره های بین المللی باز شود قطعا گشایش داخلی را هم شاهد خواهیم بود.

اگر شهروندی در خوزستان آب نداشته باشد مایه شرمساری است

وی افزود: کاهش قیمت و درآمدهای نفتی در کنار افزایش هزینه های جاری دولت نمی تواند زمینه ساز اجرای پروژه های عمرانی شود و با چنین وضعیتی بیشتر درآمدها صرق هزینه های جاری دولت می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل مسائل و مشکلات فوق قطعا اشتغالزایی هم سخت خواهد شد، گفت: پروژه های ملی و مادر شاید بسترساز اشتغالزایی باشد ولی در این پروژه ها هزینه ها بالا و اشتغالزایی نیز کم خواهد بود.

ایجاد صنایع پایین دستی

شریعتی ادامه داد: با ایجاد صنایع پایین دستی می توان با صرف هزینه کم اشتغالزایی فراوان داشت. به عنوان نمونه با ایجاد صنایع پایین دستی برای پتروشیمی ماهشهر می توان مشکلات شادگان و بندرامام را حل کرد.

وی در ادامه انتقاد کرد: یکی از مشکلات و معضلات اصلی خوزستان بحث بیکاری است که شکل نگرفتن صنایع پایین دستی در رشد نرخ بیکاری استان خیلی تاثیر داشته است. متاسفانه استان های دیگر با وجود نداشتن صنایع اقدام به راه اندازی کارخانه هایی در قالب صنایع پایین دستی کرده اند ولی خوزستان در این زمینه غفلت کرد.

شریعتی اضافه کرد: خوزستان با بی توجهی به صنایع پایین دستی باعث ایجاد صنایع در سایر استان ها شده و به عنوان نمونه مواد خام پتروشیمی برای تولیدات باید به خارج از استان فرستاده شود.

اصلاح جاده دارخوین به شادگان​

استاندار خوزستان بیان کرد: شادگان در زمینه آب، کشاورزی و فاضلاب مشکلاتی دارد ولی حیات این شهرستان با کشاورزی گره خورده است، بنابراین اختلال در این حوزه قطعا باعث مختل شدن زندگی و حیات مردم این شهرستان خواهد شد.

وی خطاب به مردم شادگان گفت: این اطمینان را به شما می دهم که دولت از شهرستان شادگان، مردم و منافع آنها دفاع خواهد کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: انتقال آب از کارون به جراحی جزو طرح های دولت بوده و مطالعات آن نیز توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است.

شریعتی خطاب به مردم گفت: جاده اهواز به آبادان چهار بانده شده و اصلاح جاده دارخوین به شادگان نیز حق طبیعی شماست. این جاده با طولی حدود ۲۵ کیلومتر خطراتی را برای مردم دارد که باید هر چه سریعتر اصلاح شود، بنابراین ضمن در اولویت قرار دادن اصلاح جاده فوق مسئله را در شورای برنامه ریزی هم مطرح خواهم کرد.

وی افزود: مسئولان سازمان آب و برق و همچنین جهاد کشاورزی خوزستان در این مکان حضور دارند که از آنها می خواهم تا طرح مشترکی تحت عنوان انتقال آب از کارون به جراحی و یا هر طرح دیگری که برای احیا و بهبود وضعیت کشاورزی شادگان موثر باشد را در شورای برنامه ریزی ارائه کنند. استانداری نیز در زمینه تامین اعتبارات همکاری لازم را خواهد داشت.

شریعتی اظهار کرد: فولاد پروژه ای است که اگر در شادگان به بهره برداری برسد بسیاری از مشکلات این شهرستان را حل می کند. به عنوان نمونه می توان به پرداخت عوارض به شهرداری اشاره کرد که شهر شادگان از این درماندگی رها می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: نمی توان برای برخی از نقاط شهری شادگان نام شهر را به کار برد و این به دلیل ضعف شهرداری است که شهرداری هم از بی درآمدی ضعیف شده است.

پیگیری برای تکمیل کارخانه فولاد

وی با تاکید بر پیگیری برای تکمیل کارخانه فولاد گفت: در زمینه صنایع تبدیلی هم باید طرحی را خاص شهرستان شادگان به شورای برنامه ریزی استان ارائه دهند.

شریعتی با اشاره به وجود مشکلات آب و فاضلاب روستایی و شهری در شادگان گفت: مقرر شده تا ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آب و فاضلاب روستایی کشور اختصاص دهند که ۱۰ کیلومتر مانده به شادگان طی تماس با رئیس این سازمان وی اعلام کرد که سهم قابل ملاحظه ای را به خوزستان اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد: تعدد و پراکندگی روستاها در خوزستان بسیار بالاست و مردم روستایی به ویژه در شهرستان شادگان با مشکلات آبی روبرو هستند. قطعا در این زمینه پیگیری جدی خواهیم داشت.

شریعتی تصریح کرد: اگر شهروندی در خوزستان آب نداشته باشد مایه شرمساری و تاسف است و این حق مردم است. سعی می کنم تا در حد بضاعت و توانم مشکلات آب روستایی را حل کنم.

استاندار خوزستان در پایان، مشکلات آب شهری نیز با تکمیل طرح غدیر در شهرستان شادگان حل خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار