تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار به مجلس می رود
با توجه به مسائل و چالش های مهم محیط زیست کشور همچون پدیده گرد و غبار که در حال حاضر گستره وسیعی از کشور را در بر گرفته، همچنین افزایش آلودگی هوا در مراکز استان ها و کلان شهرهای کشور هم زمان با نیمه دوم هر سال ارائه این گزارش در صحن علنی بسیار حائز اهمیت است.
معصومه ابتکار به منظور ارائه گزارش وضعیت محیط زیست کشور و تبیین نیازمندی های قانونی در این حوزه بر اساس سیاست های ابلاغی، یکشنبه به مجلس می رود.

  معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهمان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی می شود.

سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت:  با توجه به مسائل و چالش های مهم محیط زیست کشور همچون پدیده گرد و غبار که در حال حاضر گستره وسیعی از کشور را در بر گرفته، همچنین افزایش آلودگی هوا در مراکز استان ها و کلان شهرهای کشور هم زمان با نیمه دوم هر سال ارائه این گزارش در صحن علنی بسیار حائز اهمیت است.

مجابی اشاره ای هم به لوایح زیست محیطی ارائه شده به مجلس نهم و عدم به نتیجه رسیدن آن ها داشت و اظهار کرد: از جمله این لوایح، لایحه هوای پاک است که ورود و همکاری مجلس دهم در بررسی و تصویب این لایحه به ویژه در مقطع زمانی کنونی می تواند اثرات قابل توجهی بر کنترل آلودگی هوا داشته باشد.

وی قرار داشتن موضوع لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس دهم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ارائه گزارش وضعیت محیط زیست کشور در صحن علنی مجلس می تواند تاثیر به سزایی در تصویب قانون برنامه ششم مبتنی بر شاخص های توسعه پایدار داشته باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار