تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تابلوهای روان در مراکز سلامت جامعه اهواز نصب شد
خوزنیوز: سرپرست مرکز بهداشت از نصب و راه اندازی تابلوهای روان در ستاد و تمام مراکز سلامت جامعه شرق اهواز خبر داد.
 
به گزارش خوزنیوز؛ دکتر آرش یلالی بیان کرد: در حاشیه برگزاری همایش استانی پیشگیری از مصرف مواد مخدر تابلوی روان سر درب ستاد مرکز بهداشت به طور نمادین و به نمایندگی از تمام این تابلوها با حضور دکتر پاک سرشت و رضا دواساز ایرانی کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با با بارگزاری پیام های آموزشی به مناسبت هفته پیشگیری از مصرف مواد مخدر افتتاح شد.
 
یلالی گفت: مطابق مقدمه اساسنامه سازمان جهانی بهداشت (1946) "برخورداری از بالاترین حد استانداردهای منطقی و قابل حصول سلامت بدون درنظر گرفتن نژاد، مذهب، عقاید سیاسی و موقعیت های اقتصادی و اجتماعی، حق مسلم هر انسانی است". ارتقای سلامت نیز دربرگیرنده سه فاکتور آموزش سلامت وحفاظت ازسلامت و پیشگیری از بیماری است؛ که بدون برنامه ریزی موذون، هماهنگ، همزمان و برابر برای هر یک از این سه فاکتور نمی توان به ارتقای سلامت مردم داشت.
 
وی با بیان اینکه نوع برخورد هر فرد با سلامتش تا حد زیادی به میزان سواد بهداشتی وی بستگی دارد و افزایش سواد بهداشتی اقشار مختلف نیازمند توسعه علمی و منطقی آموزش در کشور است، افزود: هدف اصلی و اساسی هر راهبرد بهداشتی نیز، پیشبرد ارتقای سلامت مردم و همچنین ارتقای کیفیت زندگی خواهد بود.
 
سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: آموزش سلامت با بالابردن سطح دانش و مهارت های افراد به آنها کمک می کند تا در مورد سلامت خود، خانواده و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، قادر به تصمیم گیری هستند. همچنین توسعه برنامه های آموزش سلامت در جامعه می تواند در پیشرفت و ارتقای سلامت و کاهش تقاضا و هزینه های خدمات درمانی بسیار مهم باشد و تهیه رسانه های آموزشی مناسب نیز از وظایف مراکز بهداشت بوده و هست.
 
یلالی با اشاره به اینکه امروزه با پیشرفت های شگرف در عرصه ی فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی شاهد بوجود آمدن شکل های جدیدی از تبلیغات و اطلاع رسانی هستیم، گفت: یکی از مدرنترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی، تابلو روان است که اخیراً در کشور ما نیز به طور قابل توجهی از آن استقبال شده. این تابلوها معمولاً برای پخش اخبار، آگهی های تجاری، روزشمار، پیام های مناسبتی، آموزشی، فرهنگی و ... مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در مکان های مختلفی نصب شدند.
 
سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز  در پایان بیان کرد: این تابلوهای روان یا ال ای دی (LED) در واقع نمایشگرهایی هستند که قابلیت برنامه ریزی برای نمایش انواع متون متحرک، عکس، فیلم و تیزرهای تبلیغاتی را دارا می باشند. مهمترین ویژگی تابلو های روان در معرض دید بودن و مورد توجه قرار گرفتن است؛ به همین دلیل جذابیت های تابلوهای ال سی دی به عنوان یک "ابزار آموزشی" در مراکز سلامت جامعه شرق بکار گرفته شد به گونه ای که هم کارکنان و هم مراجعان بتوانند از پیام های مناسبتی، آموزشی و فرهنگی مطلع گردد.

گفتنی است پیام های بهداشتی این تابلوها به طور متناوب در ساعات پرتردد برای همشهریان تکرار می گردد تا نقش رسالت های مراکز سلامت جامعه است پررنگتر شود.
:
:
:
آخرین اخبار