تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور علما و روحانیون
برگزاری سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری در اهواز
به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری آیین بزرگداشتی روز جمعه یازدهم تیرماه مقارن با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ در اهواز برگزار می‌شود.
 به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری، انصاری از نوادگان شیخ اعظم انصاری و فرزند حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری، موسس اولین حوزه علمیه اهواز آیین بزرگداشتی با حضور علما و روحانیون در اهواز برگزار می‌شود.

این آیین روز جمعه یازدهم تیرماه مقارن با روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از ساعت 22:30 دقیقه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب علوم دینی انجام خواهد شد.

آیین بزرگداشت آیت الله شیخ مرتضی انصاری، انصاری از نوادگان شیخ اعظم انصاری و فرزند موسس اولین حوزه علمیه اهواز در مرکز علمی فرهنگی حضرت امام حسین علیه السلام اهواز واقع در نهضت آباد (لشکرآباد) بلوار علوی انجام می‌شود و مردم خوزستان یاد این عالم بزرگ را گرامی خواهند داشت.

  آیت الله شیخ مرتضی انصاری از نوادگان شیخ اعظم انصاری و فرزند حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری، موسس اولین حوزه علمیه اهواز بود که در سال 1304 هجری شمسی در اهواز متولد شد.

آیت الله شیخ مرتضی انصاری از علمای بزرگ خوزستان و سرپرست مدرسه علمیه انصاری در اهواز بعد از ظهر روز دوشنبه 26 مرداد 1388 هجری خورشیدی ماه بر اثر بیماری کلیوی در سن 84 سالگی در یکی از بیمارستان‌های شمال کشور دار فانی را وداع گفت.

پیکر پاک این روحانی خوزستانی پس از انتقال به اهواز، با حضور پرشور مردم، علما، روحانیون و طلاب علوم دینی تشییع شد و در کنار مزار پدر بزرگوارش آیت الله انصاری، موسس حوزه علمیه اهواز در حرم علی بن مهزیاری اهوازی آرمید.

این فقیه عالیقدر، علوم حوزوی را شامل صرف و نحو، معانی بیان، فقه، اصول و علم کلام را نزد والد معظم خود حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری موسس حوزه علمیه اهواز فرا گرفت.

از جمله تالیفات این عالم خوزستانی می توان به رساله در مطلق و مقید و مجمل و مبین، رساله در مفهوم و منطق، رساله در اوامر و نواهی (ناتمام)، مبانی در برخی مباحث الفاظ، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، شرح المرتضی علی العروه الوثقی که چاپ نشده به نحو ترکیب مزجی ناتمام که در شرف چاپ بوده و حاشیه‌ای بر توضیح المسائل و شجره مشایخ دزفول ضمیمه فواید الضمیمه اشاره کرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار