تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناظر گمرکات خوزستان:
۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان وجود دارد
۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان وجود دارد که کالای برخی از آنها از طریق ملوانی ترخیص و مابقی نیز باید مجوز تجاری خود را بگیرند، تا کالاهایشان ترخیص شود
ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان وجود دارد که کالای برخی از آنها از طریق ملوانی ترخیص و مابقی نیز باید مجوز تجاری خود را بگیرند، تا کالاهایشان ترخیص شود.

محمدرضا جعفری  در حاشیه حضور استاندار در شادگان اظهار کرد: ناصری نژاد نماینده شادگان از همان ابتدای آغاز به کار خود پیگیر تعطیلی گمرک در بندر شادگان بود و گفت انتظارات مردم از میزان فعالیت گمرک در این بندر خیلی بیشتر است.

وی افزود: اسکله شادگان چون به عنوان اسکله ای از بندرامام است، به همان شکل مجوز قبلی در حال ادامه فعالیت هستیم. بحث نیرو و چارت هم برای این بندر مطرح بود ولی همه نیروی مورد نیاز را از استان تأمین کردیم.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: چارت یکی از گمرکات نفت را به گمرک شادگان انتقال دادیم و در حال حاضر بندر دارای یک چارت مستقل است. اینکه در زمینه واردات دنبال بهانه برای نداشتن چارت باشیم اصلا صحت ندارد بلکه باید امکانات زیرساختی از جمله راه اندازی سامانه ثبت اظهارنامه را در بندر توسعه داد.

جعفری ادامه داد: سال گذشته بحث مشکلات بندر سجافی که مشابه این بندر بود را دنبال کردیم و آن زمان چون مجوز رسمی واردات را نداشتیم، اختلالاتی ایجاد شده بود. سازمان گمرک کشور شرط گذاشت که اظهارنامه ها باید در سامانه الکترونیکی ثبت و از مرکز قابل رویت باشد و برای حل این مشکل با همکاری اداره کل بنادر خوزستان زیرساخت ها تأمین و سامانه هم عملیاتی شد.

راه اندازی سامانه ثبت اظهارنامه الکترونیکی

وی اضافه کرد: در حال حاضر بندر شادگان نیز مشکلی مشابه مشکل بندر سجافی در سال گذشته دارد و اگر زیرساخت های لازم تأمین شود قطعا تهران هم نظر مثبتی به فعالیت بیشتر بندر دارد، بنابراین باید سامانه ثبت اظهارنامه الکترونیکی را برای این بندر راه اندازی کنیم.

جعفری عنوان کرد: میزان صادرات بندر شادگان سال گذشته خوب بود و ۳۷ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار صادرات داشتیم ولی امسال فقط ۱۸۲ هزار دلار صادرات داشتیم و لنج ها خوابیده است.

ناظر گمرکات خوزستان در ارتباط با علت خاموشی لنج ها در بندر شادگان گفت: وقتی لنج ها پر از کالای ملوانی برمی گردند طبیعتا انتظار ترخیص کالا را دارند که در صورت عدم ترخیص قاعدتا میزان صادرات هم کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: کالاهای وارداتی باید در شادگان رسوب پیدا کند و در بازار این شهر یا حتی سایر شهرهای استان هم به فروش برسد و نباید به خارج از استان منتقل شوند.

ناظر گمرکات خوزستان در پایان افزود: در حال حاضر ۸۰ لنج خوابیده در بندر شادگان وجود دارد که کالای برخی از آنها از طریق ملوانی ترخیص و مابقی نیز باید مجوز تجاری خود را بگیرند، تا کالاهایشان ترخیص شود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار