تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس:
نابودی آرام کشاورزی در گتوند
با توجه به مسئله سد گتوند علیا و نمکهای پشت این سد، متاسفانه شاهد نابودی آرام کشاورزی در پائین دست این سد به ویژه در این شهرستان هستیم که می طلبد هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: با توجه به مسئله سد گتوند و نمکهای پشت این سد، شاهد نابودی آرام کشاورزی در پائین دست این سد و به ویژه در شهرستان گتوند هستیم.

سهراب گیلانی با اشاره به این نکته که هم اکنون در شهرستان گتوند بیش از ۳۶ هزار هکتار زمین قابل کشت وجود دارد، اظهار کرد: وضعیت فعلی کشاورزی در گتوند به هیچ وجه مطلوب نیست و با توجه به منابع آبی و زمینهای حاصلخیز نیاز است تا با کار کارشناسی شده، این وضعیت بررسی و آسیب شناسی شود.

وی همچنین افزود: با رسیدگی به وضعیت کشاورزی و حمایت از کشاورزان، ۷۰ درصد معضل اشتغال در شهرستان از طریق کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی قابل حل بوده و نیاز است تا مسئولان مربوطه در این خصوص پیگیری لازم را با جدیت داشته باشند.

نماینده مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مسئله سد گتوند علیا و نمکهای پشت این سد، متاسفانه شاهد نابودی آرام کشاورزی در پائین دست این سد به ویژه در این شهرستان هستیم که می طلبد هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود.

گیلانی یادآور شد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز در سال ۱۴۰۴ نیازمند کار، تلاش و روحیه جهادی از سوی همه مردم به ویژه مسئولان و مدیران هستیم و نیاز امروز جامعه ما وحدت، همدلی، برابری و برادری و توجه به منویات مقام معظم رهبری است.

وی در پایان گفت: کشاورزی، سلامت و گردشگری سه حوزه ای هستند که در سال جاری در حوزه نمایندگی از سوی من پیگیری ویژه می شوند تا به یک وضعیت مطلوب برسند.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با ۸۰ هزار نفر جمعیت یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در استان و کشور است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار