تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی با تانکر به بندر چوئبده
بدنبال اختلال در شبکه آبرسانی به بندر چوئبده در 45کیلومتری جنوب شرق آبادان ، آبرسانی به این بندر توسط تانکر انجام می شود.
بدنبال اختلال در شبکه آبرسانی به بندر چوئبده در 45کیلومتری جنوب شرق آبادان ، آبرسانی به این بندر توسط تانکر انجام می شود.

در این ارتباط شهردار بندر چوئبده  گفت:به منظور تامین آب ساکنان بندر چوئبده در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر ،آبرسانی با یک تانکر فضای سبز و یک دستگاه خودروی آتش نشانی به صورت مستمر انجام می شود.
امین مرادی با اشاره به مستهلک بودن شبکه آبرسانی و قطع مکرر آب شرب ساکنان بندر چوئبده در سال جاری خواستار تامین اعتبار برای مرمت اساسی این شبکه شد.
وی خواستار شبکه آبرسانی مستقل از شهری بندری آبادان شد و افزود: تا زمانی که آب مورد نیاز بندر چوئبده بوسیله لوله از آبادان تامین می شود قطع آب و اختلال در شبکه آبرسانی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
به گفته شهردار چوئبده ، از عمر شبکه آبرسانی به بندر چوئبده بیش از 20سال می گذرد و درسال های اخیر بارها جریان آبرسانی به این شهر قطع شده است.
بنا به این گزارش آب آشامیدنی بندر چوئبده توسط یک خط لوله به طول 47کیلومتر از تصفیه خانه شهیدکشتکار آبادان تامین می شود.
پیش تر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بارها از قطع مکرر آب آشامیدنی ساکنان بندرچوئبده که فاقد اداره آب و فاضلاب است انتقاد کرده بودند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان یکی از دلایل کمبود و قطعی آب بندر چوئبده را استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری نخیلات عنوان کرده بودند.
گفتنی است از آب رودخانه بهمنشیر به علت جزرو مد و شوری آب  نمی توان برای مصارف شرب استفاده کرد.   
ساکنان بندر چوئبده در جریان دوران یک ساله محاصره جزیره آبادان توسط نظامیان بعثی عراق ، به عنوان یک سرپل اصلی پشتیبانی از رزمندگان داخل شهر آبادان و رساندن مهمات و آذوقه عمل کرده و زمینه شکست حصر آبادان را فراهم  کردند./مانا
:
:
:
آخرین اخبار