تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر در مجلس:
در مقابل عامل انتقال آب حتی اگر رییس جمهور باشد می ایستیم
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی به موضوع انتقال آب کارون اشاره کرد و گفت: به شدت در برابر این انتقال آب خواهیم ایستاد حتی اگر حامی این طرح رییس جمهور باشد
در مقابل عامل انتقال آب حتی اگر رییس جمهور باشد می ایستیمنماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تخلیه زهاب صنایع نیشکر باعث شور شدن سفره های آب زیر زمینی خرمشهر شده است.

عبدالله سامری روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید به موضوع تجمع زهاب ناشی از نیشکر میرزا کوچک خان پرداخت و اظهار کرد: اقدام غیرکارشناسی و عدم پیگیری و بی مسئولیتی نمایندگان و مسئولین وقت باعث شد زهاب نیشکر به زمین های اطراف تخلیه شود و بخش قابل توجهی را فراگیرد، سفره های آب زیر زمینی را شور و زمین های حاصلخیز کشاورزی را نابود و زمین های مجاور را در معرض تهدید قرار دهد و حالا نام تالاب را روی آن گذاشته اند که این کار غیر کارشناسی را توجیه کنند.

وی افزود: برای ممانعت از پیش روی آب سدی احداث شده اما مستحکم نیست و احتمال ریزش دارد و در صورت صدمه به سد آب می تواند تا نقطه مرزی ایران و عراق پیشروی کند .

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم احداث سیفونی برای تخلیه زهاب به دریا عامل ایجاد این مشکل است، ادامه داد: زمانی که وزیر جهاد کشاورزی را طرح سوال کردم نخستین سئوالم از او همین موضوع بود و از وزیر نفت هم خواستم که موضوع ایجاد سیفونی از سوی وزارت نفت انجام شود که کاهش قیمت نفت را عاملی در عدم انجام برشمرد و در نهایت به این نتیجه رسیدم که موضوع را باید از طریق بیت رهبری پیگیری کرده و تصمیم گیری در این باره را به شخص مقام معظم رهبری واگذار کرد.

ابتکار را به خاطر ریزگردها طرح سوال می کنم

وی به موضوع ریرگردها نیز اشاره کرد و گفت: ابتکار رییس سازمان محیط زیست تاکنون کاری برای این مسئله نکرده و این آمدن و رفتن ها بدون نتیجه مشکل را رفع نمی کند و من نخستین کسی هستم که او را طرح سوال خواهم کرد.

سامری با اشاره به تخصیص اعتبار برای موضوع مهار ریزگردها عنوان کرد: این اعتبارات که در واقع بودجه ای برای کارهای پژوهشی است مورد قبول نیست و ما خواهان تعیین ردیف اعتباری برای مقابله با معضل ریزگردها هستیم.

وی در واکنش به سخنان ابتکار در مورد لزوم سازش مردم با موضوع ریزگردها گفت: من از خانم ابتکار می خواهم سه ماه تابستان را به همراه همسرشان در خوزستان بمانند تا ببینند آیا امکان سازش با این شرایط وجود دارد؟

در مقابل عامل انتقال آب حتی اگر رییس جمهور باشد می ایستیم

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع انتقال آب کارون اشاره کرد و گفت: به شدت در برابر این انتقال آب خواهیم ایستاد حتی اگر حامی این طرح رییس جمهور باشد.

وی ادامه داد: هرکس در هر مقامی تاکنون حرفی درباره انتقال آب کارون زده در حد رسانه های محلی بوده اگر جز این باشد تو دهنی محکمی به او می زدیم.

سامری با بیان اینکه طرف ما در این جریان هرکس حتی اگر رییس جمهور باشد تفاوتی نمی کند، اظهار کرد: در دوره نهم در پی بازدید به عمل آمده انتقال آب جدیدی انجام نشده بود و اگر کانالی حفر شود ما نیز وزیر را طرح سوال می کنیم حتی اگر رییس جمهور نیز پشت قضیه باشد سکوت نکرده موضوع را رسانه ای و عرصه را بر وی در دوره انتخابات یازدهم تنگ می کنیم.

وی تاکید کرد: قانون این حق را به ما داده و ما این حق را  از مردم دریغ نمی کنیم.

سونامی مسی سرطان در خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه احداث صنایع فولاد در خرمشهر را مقدمه یک سونامی سرطان در منطقه خواند و افزود: باید برای ایجاد صنایع فولاد کارهای زیست محیطی انجام شود و به هیچوجه قابل پذیرش نیست برای رفع معضل بیکاری و ایجاد موقعیت محدود کاری حدود ۱۸۰ هزار نفر را در معرض سونامی سرطان قرار داد.

وی ادامه داد: این صنایع در قرار داد خود تعهد کرده اند و ما ابتکار بخاطر رفع نگرانی ها این موضوع دعوت خواهیم کرد.

تعلل در لایروبی اروند مساوی با نابودی بنادر خرمشهر و آبادان

لایروبی اروند روند دیگر پرسش خبرنگار از نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بود که وی از مذاکرات انجام شده میان وزیر امور خارجه کشور و طرف عراقی و حضور هیئات عراقی به این منظور در خرمشهر را یادآور شد و گفت: طرف عراقی به خاطر رونق بند فاو، تمایلی به همکاری ندارند و در صورت رونق این بندر و ترانزیت کالا از بندر فاو به بصره باید نابودی بنادر خرمشهر و آبادان را انتظار داشت.

سامری با بیان اینکه دولت ایران به تنهایی قادر به انجام لایروبی اروندرود است، احتمال تغییر خط مرزی ایران و عراق را تنها مشکل مطرح شده از سوی طرف عراقی برای انجام این کار برشمرد.

وی در ادامه به موضوع مسائل شهری از جمله فضاهای بایر شهری هم اشاره کرد و افزود: با فرماندار و داستان هماهنگ شده که وجهی در قبال خرید زمین ها به حساب دادگستری واریز شود و پس از سه بار اطلاع رسانی از مراجع مختلف و در فاصله کوتاه اقدام به واگذاری و فروش زمین ها شود.

سامری همچنین تزریق اعتبار آلایندگی ظرف روزهای آینده را پایان بخش مشکل عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری دانست و گفت: اعتبار تخصیص داده شده برای حق آلایندگی پالایشگاه آبادان به دو شهر خرمشهر و آبادان هفت میلیارد تومان است که سهم خرمشهر ۴۰ درصد و معادل دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که قرار است از امور مالیاتی کشور به خزانه استان واریز شود که از محل آن می توان مشکل حقوق کارگران را نیز رفع کرد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
مهدی اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
4
1
زنده باد سامری حرف دل مردم مظلوم خوزستان رازدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
حرف دل زدن تاثیری نداره.منم خیلی حرفهارو بلدم بزنم.پیگیری تا رسیدن به نتیجه مهمه داداشم
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
سلام.واقعا حرف دل همه خوزستانی هاست ولی باید این حرفا جنبه عمل داشته باشه تمام ایران رو خوزستان میچرخه ولی متاسفانه بدترین ظلم ها به این استان میشه از دولت مردا میخوایم حداقل برای اینکه خوزستان بتونه نیازای شهرهای دیگه رو برآورده کنه بهش رسیدگی کنن.انتقال قطره ای از آب کارون به جاهای دیگه برابر با ریختن خون دها نفر ازخوزستانیاست.متاسفانه مردم خوزستان برای کشور مهم نیستن.
:
:
:
آخرین اخبار