تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان:
خانم ابتکار در عمل ابتکاری نداشته است
سازمان محیط زیست اعلام کرده که بخشی از شهرک صنعتی شماره پنج خوزستان در محدوده شهری قرار دارد / همین صنعت اگر در خارج از منطقه محدوده شهر‌نشینی ساخته شود و برای آلایندگی آن اقدامات کارشناسی شده صورت نگیرد بدون شک برای محیط زیست تبعات مضر و غیر‌قابل جبرانی دارد / اگر سازمان محیط زیست کشور به دنبال کاهش آلایندگی‌ها در سطح کشور و خوزستان است پس چرا عملکرد زیان آور زیست محیطی شرکت نفت را بررسی نمی‌کند
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه تا کنون خانم ابتکار، در عمل ابتکاری نداشته است گفت: سازمان محیط زیست احساس می‌کند که تمامی مشکلات فقط با کمک قوه قهریه ‌حل می‌شود و درصدد یافتن یک راه بهتر نیست.

بیژن پناهی‌زاده با بیان اینکه نگهداری از محیط زیست یک کشور فقط برعهده سازمان محیط زیست نیست اظهار داشت: تمامی انسان‌ها وظیفه حفظ و نگهداری محیط پیرامون خود را دارند.

وی افزود: عملکرد سازمان محیط زیست نباید در برابر یک رفتار یا اقدام غیر‌اصولی به عکس‌العمل معکوس همان رفتار منتهی شود بلکه باید با استفاده از اقدامات کارشناسی شده و یافتن دلیل اصلی موضوع مشکل را برطرف کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان  با بیان اینکه  تاکنون خانم  ابتکار، در عمل ابتکاری نداشته است، گفت: سازمان محیط زیست احساس می‌کند که تمامی مشکلات فقط با کمک قوه قهریه ‌حل می‌شوند  و درصدد یافتن یک راه بهتر نیست.

وی عنوان‌کرد: سازمان محیط زیست اعلام کرده که بخشی از شهرک صنعتی شماره پنج خوزستان در محدوده شهری قرار دارد در صورتی که در بازدید که از کارخانه‌های کشور ایتالیا داشتم مشاهده کردم که کارخانه‌های عظیمی که آلایندگی‌های بسیار بالایی دارند در محدوده شهر و کنار سازمان محیط زیست این کشور در حال فعالیت هستند.

پناهی‌زاده تصریح کرد: این کشور با بررسی‌های کارشناسی شده و ارائه راهکارهای مناسب و اصولی میزان آلایندگی‌های این کارخانه‌ها را کاهش داده بود و سازمان محیط‌زیست کشور ایران نیز باید با استفاده از اقدامات کارشناسی شده معضل آلایندگی صنایع را حل کند.

وی افزود: سازمان محیط زیست باید به جای تعطیلی بخش صنعت به ارائه راه‌کارهای علمی پیرامون کاهش آلایندگی صنایع بپردازد و تنها به این استدلال که آلایندگی صنعت در محدوده شهری برای شهروندان مضر است اکتفا نکند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: باید دانست که همین صنعت اگر در خارج از منطقه محدوده شهر‌نشینی ساخته شود و برای آلایندگی آن اقدامات کارشناسی شده صورت نگیرد بدون شک برای محیط زیست تبعات مضر و غیر‌قابل جبرانی دارد.

وی با بیان اینکه این سازمان بدون بررسی‌های کارشناسی شده با اجرای طرح‌های صنعتی مخالفت می‌کند، عنوان کرد: اگر سازمان محیط زیست کشور به دنبال کاهش آلایندگی‌ها در سطح کشور و خوزستان است پس چرا عملکرد زیان آور زیست محیطی شرکت نفت را بررسی نمی‌کند که این شرکت با حفاری نمودن حاشیه خوزستان باعث تخریب پوشش سبز شده و در پایان کار نیز حلقه‌های حفاری شده را بدون کاشتن مجدد پوشش سبز رها کرده است.

پناهی زاده افزود: پالایشگاه‌ها، سوختن گاز ترش و  تصفیه خانه‌های نفت همه به نوعی در گرم‌تر شدن هوا و از بین رفتن پوشش سبز و در نتیجه ایجاد پدیده شوم ریزگردها دخیل هستند پس چرا سازمان محیط زیست به این مسئله مهم ورود نمی‌کند و تنها رای به تعطیلی شهرک صنعتی شماره 5 خوزستان داده است.

وی گفت: وظیفه سازمان محیط زیست این است که برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی به جای تعطیلی صنایع به ارائه راه‌کار بپردازد تا درکنار حفظ محیط زیست به کاهش آلایندگی صنایعی که آلایندگی بالایی دارند کمک کند.

گفتنی است؛ در سال 1388 احداث پنجمین شهرک صنعتی خوزستان با وسعتی بالغ بر 524 هکتاراز طریق دریافت مجوزهای متعدد و مختلف مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت و در سال 1390 با واگذاری بیش از20 هکتار از آن به متقاضیان احداث واحد‌های صنعتی؛ فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرک صنعتی شماره 5 با دارابودن 16 استعلام از دستگاه های اجرایی از جمله محیط زیست، در دوره ریاست معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور فاقد مطالعات زیست محیطی اعلام شد و فرآیند تکمیل آن به مدت یکسال متوقف شده است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
درست خانم ابتکار ابتکار نداری ....اما حتما خدا جواب تمسخرهایی که در مورد اهواز زده است رو میده ...تا نگه مگه یه دکمه که من بزنم و خاک قطع بشه ...خدا ازش نمگذره انشالله
:
:
:
آخرین اخبار