تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه های راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز
راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز در یک هوای بسیار گرم تابستانی با حاشیه هایی همراه بود.

* راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 11 از مقابل مسجد جزایری در خیابان امام شروع و تعداد زیادی از مردم روزه دار از خیابان های منتهی به مسیر خود را به خیل عظیم راهپیمایان رساندند.

* در طول مسیر راهپیمایی که تا مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز ادامه داشت دست کمک 10ایستگاه آبپاش و گلاب پاش سر و صورت مردم روزه دار را خیس می کردند تا اندکی از شدت گرما کاسته شود.

* چند خودرو سبک آتش نشانی شهرداری اهواز نیز به سر و صورت راهپیمایان روز قدس آب می پاشیدند ضمن آنکه تعدادی که از چفیه خیس برای غلبه بر گرما استفاده می کردند کم نبودند.

* دهها هزار کلاه مشبک دار که هوا از آن به راحتی عبور می کرد در طول مسیر بین راهپیمایان توزیع شد ولی هیچکدام از این کلاه های اهدایی شهرداری به خواهران نرسید.

*هوا به قدری گرم بود که تعدادی از افراد پا به سن گذاشته از پیاده روها و زیر سایه حرکت می کردند.

* در طول مسیر ، بالگرد حامل تصویربرداران سیمای مرکز اهواز بارها از بالای سر راهپیمایان در طول مسیر پرواز می کرد.

* حضور عکاسان رسانه ها در راهپیمایی روز قدس چشمگیر بود و برخی از راهپیمایان نیز عکس سلفی می گرفتند.

* طول مسیر به تصاویر بزرگی از شهدای عزیزمدافعان حرم مزین شده بود ضمن آنکه چندین ایستگاه فرهنگی محصولات فرهنگی بین راهپیمایان توزیع می کردند.

* تابلوی بزرگ نقاشی آیت الله شیخ عیسی قاسم از روحانیون برجسته بحرین که به تازگی از سوی حاکمان آل خلیفه سلب تابعیت شده در خیابان امام جلوه خاصی به راهپیمایی روز قدس داده بود.

* در راهپیمایی امسال شعار مرگ بر آل خلیفه و مرگ بر آل سعود پررنگ تر از سال های گذشته بود ولی مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا با صدای رساتری سر داده می شد.

* طبق معمول همه ساله سیستم صوتی در طول مسیر راهپیمایی با قطعی و نارسایی صدا رو به رو شد و تلاش دست اندرکاران فنی برای سامان بخشیدن به آن تا آخر راهپیمایی به جایی نرسید.

* نقص سیستم صوتی ، تعدادی از جوانان و نوجوانان پرشور اهوازی را بر آن داشت تا خود با ابتکاری شوق آفرین با صدا رسا شعار بدهند و راهپیمایان نیز با آنان همراهی کردند.

* حضور مسئولان اجرایی استان و کودکان کم و سن سال و بعضا شیرخوار از نکات برجسته راهپیمایی روز قدس بود.

* در مصلای نماز جمعه صندوقی برای کمک به مردم فلسطین اختصاص داشت.

* آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در هوای گرم و با زبان روزه تقدیر کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار