تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حاشیه تمرین تیم‎ملی تکواندو در اهواز؛
رییس هیات تکواندو استان: حضور المپیکی‎ها در خوزستان اتفاقی بی‎نظیر بود
رییس هیات تکواندو خوزستان با مثبت ارزیابی کردن حضور تیم‎ملی در خوزستان، گفت: این حضور اتفاقی بی‎نظیر بود چرا که طی دهه‎های اخیر شاهد تمرین تیم‎ملی در مراکز استان‎ها و شهرستان‎ها نبوده‎ایم
رییس هیات تکواندو خوزستان با مثبت ارزیابی کردن حضور تیم‎ملی در خوزستان، گفت: این حضور اتفاقی بی‎نظیر بود چرا که طی دهه‎های اخیر شاهد تمرین تیم‎ملی در مراکز استان‎ها و شهرستان‎ها نبوده‎ایم.

عباس پورسلان اظهار کرد: حضور ملی‎پوشان تکواندو در استان ضمن این‎که حرکت ابتکاری بسیار خوبی بود، از جهات مختلف نیز می‎تواند بهره‎هایی برای ما داشته باشد.

وی افزود: با این حرکت، هم تجربیات ورزشکاران حرفه‎ای تکواندو به جوانان و نوجوانان انتقال می‎یابد و هم ‎این‎که به لحاظ بعد انگیزشی در ورزشکاران استان مثمرثمر است. در این بین آن‎ چیزی که مسلم است، این است که سطح بار فنی و دانش ورزشی تکواندوکاران استان با تمرین در کنار ملی‎پوشان، ارتقا می‎یابد و قاعدتاً انگیزه‎های آنان نیز جهت حضور در مسابقات بهتر و بیشتر خواهد شد. در مجموع حضور ملی‎پوشان در خوزستان اتفاقی بی‎نظیر بود، چرا که طی دهه‎های اخیر شاهد تمرین تیم‎ملی در مراکز استان‎ها و شهرستان‎ها نبوده‎ایم.

رییس هیات تکواندو خوزستان با تاکید بر این‎که بیشترین تاثیر این حرکت، در حوزه روحی و انگیزشی خواهد بود، ادامه داد: طبعاً یکی دو جلسه تمرین اثر خیلی جدی روی توان جسمی تکواندوکاران استان و سطح فنی آن‎ها نخواهد گذاشت اما مسلماً این ورزشکاران را از لحاظ روحی، روانی و انگیزشی در شرایط بسیار خوبی قرار خواهد داد.

او ضمن تشکر از محمد پولادگر (رییس فدراسیون) و آرش فرهادیان (رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون) به دلیل حضور در اهواز به همراه ملی‎پوشان و شرکت در مراسم معنوی شب قدر در این شهرستان نیز گفت: این موضوع اثرات بسیار خوبی روی ما و جامعه تکواندو خوزستان گذاشت.

پورسلان همچنین خاطر نشان کرد: زحماتی که از سوی مسوولان فدراسیون برای انتقال دانش از سطوح بالا به سطوح پایین‎تر صورت می‎گیرد، بسیار طاقت‎فرسا است و هزینه‎های زیادی را نیز دربر می‎گیرد و از طرفی هماهنگی‎های کامل و جامعی را هم می‎طلبد که جا دارد بابت این موضوع نیز از آن‎ها تشکر کنم.

وی در ادامه با اشاره به این‎که فدراسیون تکواندو همه ساله هیات‎های استانی را در دو سه سطح ارزیابی می‎کند، تصریح کرد: هم اینک هیات خوزستان علاوه بر این‎که در زمره‎ی هیات‎های توسعه‎یافته قرار دارد، جزو 10 هیات برتر کشور نیز هست.

رییس هیات تکواندو خوزستان اضافه کرد: در سال گذشته شرایط بسیار خوبی داشتیم و در رده‎ی پنجم قرار گرفته بودیم ولی هنوز از ارزشیابی امسال اطلاعی ندارم.

وی در پایان با بیان این که یکی از دلایل این موفقیت‎ها ناشی از استعداد ذاتی جمعیت استان در رشته تکواندو است، افزود: این بدان معنا است که بار جمعیتی در موفقیت تاثیرگذار است و از طرفی از نظر کیفی نیز ورزشکاران ما در موقعیتی‌اند که در حال نزدیک کردن خود به شرایط نسبتاً خوب کشور هستند؛ ضمن این‏که در بعد اداری و مدیریتی نیز سعی کرده‎ایم به گونه‎ای عمل کنیم که امتیازات لازم را کسب کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار