تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فعال هنری عنوان کرد؛
اولویت‌های فرهنگی و هنری استاندار خوزستان چه می‌تواند باشد؟
یک فعال هنری گفت: دکتر غلام‌رضا شریعتی (استاندار خوزستان) در دوران مدیریتی خود در سال‌های 82 تا 84 در استانداری خوزستان ارتباط خوبی با اهالی فرهنگ و هنر داشت که نشان از اشتیاق و علاقه قلبی او به مقوله هنر و همچنین ارتقا و توسعه هنر و رفع محرومیت‌ها و معضلات پیشروی هنرمندان بود.

رضا کیانی اظهار داشت: بسیار امیدوارم که دکتر شریعتی در این مقطع حساس نیز ارتباط و تعامل خوبی با هنرمندان برقرار کند و تاثیر سازنده این ارتباطات بر پویایی فرهنگ و هنر استان و کاهش محرومیت‌های آن آشکار شود.

این کارگردان تئاتر با بیان این که با امر مهم فرهنگ و هنر نمی‌توان به صورت فرمایشی، منفعل، بسته و یک سویه برخورد کرد خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ در خط اول آگاهی‌بخشی و توسعه استان قرار دارند و باید دغدغه هنرمندان را درک کرد.

کیانی بیان کرد: البته معتقدم که هنرمندان نیز در بیان دغدغه‌ها و نیازهای خود مقتضیات استان و واقعیت‌ها را هم در نظر بگیرند چون درک و اعتماد متقابل و ارتباط مستمر میان هنرمندان و مدیران ارشد دولتی مسیر اعتلای هنر استان را  هموار می‌کند.

این هنرمند تاکید کرد: فضای خوزستان به همدلی، آرامش و نشاط و تقویت فرصت‌های پژوهشی نیاز دارد و قطعا هنرمندان در تحقق این اهداف کلان و مهم نقش بسزایی دارند. اگر فضای فرهنگی، هنری و پژوهشی استان در رخوت و انفعال قرار گیرد بزهکاری، ریشه‌های ناامنی، آسیب‌های اجتماعی و مسایل کاذب حاشیه‌ای بارور خواهند شد و این به ضرر توسعه خوزستان است.

او با اشاره به این که تنوع و تکثر اقوام یکی از فرصت‌های ارزشمند فرهنگی در خوزستان به حساب می‌آید گفت: شایسته است که فرهنگ و هنر اقوام مختلف خوزستان با قرار گرفتن در بسترهایی مناسب به جای‌جای ایران معرفی شوند.

کیانی افزود: آرمان توسعه فرهنگی و هنری در خوزستان باید مبدل گفتمان شود و تحقق گفتمان توسعه فرهنگ و هنر عزم جدی و فراگیر می‌طلبد در این مسیر باید شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و چهره‌های علمی دانشگاهی و اصحاب رسانه در کنار اهالی فرهنگ و هنر  قرار گیرند.

عضو کانون منتقدان تئاتر ایران تصریح کرد: بی‌تردید استانداری به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان می‌تواند هماهنگی‌های لازم را در این مهم انجام دهد. بنابراین شایسته است که بستر تعامل با بسیاری از شرکت‌های دولتی مستقر در استان جهت مساعدت با هنرمندان بومی و در عین حال زمینه مشارکت جدی بخش خصوصی در فعالیت‌های پژوهشی هنری و فرهنگی را فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: استانی باپشتوانه گران‌سنگ فرهنگی چون خوزستان می‌تواند یکی از مراکز ثقل رویدادهای مهم هنری در سطح  کشور و بین‌الملل اعم از جشنواره‌های بزرگ و همایش‌های معتبر پژوهشی قرار گیرد. باید به سمتی حرکت کرد تا اجراهای برنامه‌های هنری به طور مستمر و روزانه را در سطح استان شاهد باشیم و به اشتیاق و عشق شهروندان نسبت به هنر پاسخی درخور داده شود تا حدی که رفتن به سمت اماکن فرهنگی و هنری در زمره ضروریات روزانه اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

کیانی ابراز امیدواری کرد: موضوعاتی نظیر تاسیس مجموعه تئاتر شهر در اهواز و تاسیس سالن‌های استاندارد موسیقی و گالری‌های مجهز در جای‌جای خوزستان در آینده نزدیک مطرح و تحقق یابند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار