تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهریه پیش‌دبستانی در شهر و روستا متفاوت است
تعرفه و شهریه کلاس‌های پیش‌دبستانی در شهر و روستا متفاوت است و آموزش‌وپرورش به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت در پرداخت شهریه کمک خواهد کرد
استاندار خوزستان تأکید کرد: آموزش‌وپرورش یکی از اولویت‌های نخست برنامه‌های توسعه استان است.

غلامرضا شریعتی در نشست با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اهمیت تعلیم‌وتربیت اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت آموزش در سطح استان فروگذار نخواهیم کرد و حتی در مراسم معارفه نیز به مسأله آموزش‌وپرورش اشاره کردیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ارتقاء کیفیت آموزشی و به‌ویژه آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان است زیرا با آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی که به عرصه فرهنگی، معنوی و ملی وصل هستند بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های جامعه کاهش می‌یابد؛ کودکان و دانش‌آموزان ما نیاز به شناخت مهارت‌های اجتماعی دارند.

استاندار خوزستان همچنین بر لزوم رسیدگی به فضاهای آنوزشی و ارائه خدمات رفاهی و درمانی به فرهنگیان تأکید کرد و گفت: فضاهای آموزشی در شهرها و مناطق استان باید بهترین فضاها را در سطح منطقه در اختیار داشته باشند.

همچنین در این نشست محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، با تشریح برنامه‌های توسعه آموزشی در 41 منطقه آموزشی استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های توسعه که در قالب 21 شاخص تدوین شده، پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی است.

وی توضیح داد: الزامی‌شدن دوره پیش‌دبستانی و کاهش سن تحصیل یکی از برنامه‌هایی است که آموزش‌وپرورش خوزستان پیگیری می‌کند؛ در دوره پیش‌دبستانی به کودکان مهارت‌های اجتماعی از جمله مشارکت و کار گروهی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی، آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها، اجرای طرح‌های بهداشتی و سلامتی در طول سال تحصیلی، توسعه درمانگاه فرهنگیان، تقویت ورزش دانش‌آموزی، توجه ویژه به دانش‌آموزان دختر، فوق برنامه‌های تقویتی برای مدارس متوسطه و راه‌اندازی خانه‌ کنکور در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های توسعه آموزش‌وپرورش عنوان کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها ی اجرایی و همچنین خانواده‌ها برای اجرای این برنامه‌ها شد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌های انجام‌شده، در سال تحصیلی 95 - 94 توسعه پیش‌دبستانی در استان بیش از 100 درصد رشد داشته که به نسبت رشد کلاس‌های پیش‌دبستانی، تکرار پایه نیز کاهش یافته است. در سه سال اخیر از پوشش 30 هزار نفری نوآموزان پیش‌دبستانی به حدود 80 هزار نوآموز ارتقا یافته‌ایم که نتیجه آن کاهش افت تحصیلی بوده است.

وی با اشاره به وجود مناطق دو زبانه و لزوم آشنایی کودکان مناطق محروم با فضای آموزشی، گفت: محتوای آموزشی کتب دوره پیش‌دبستانی بومی استان و هدف اصلی این دوره تقویت زبان شفاهی، شنیداری و گفتاری معیار این کودکان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره هزینه دوره پیش‌دبستانی نیز اظهار داشت: تعرفه و شهریه کلاس‌های پیش‌دبستانی در شهر و روستا متفاوت است و آموزش‌وپرورش به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت در پرداخت شهریه کمک خواهد کرد؛ در واقع سعی بر آن است که هیچ کودکی به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت شهریه از آموزش پیش‌دبستانی بازنماند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار