تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره مشاوره آموزش‌و‌پرورش خوزستان:
حضور مشاوران در مدارس تا پایان تیرماه الزامی است
رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: 36 پایگاه مشاوره در استان جهت راهنمایی و انتخاب رشته داوطلبان کنکور مشخص شده که پس از اعلام نتایج کنکور فعال خواهند شد.

پروین کاوه با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و انتقال هدایت تحصیلی از متوسطه دوم به متوسطه اول، اظهار گفت: بر همین اساس شاخص‌های ارزیابی در انتخاب رشته نیز تغییر کردند.

وی افزود: 65 درصد نمره انتخاب رشته به بررسی‌های مشاوره‌ای شامل آزمون‌های استعداد و رغبت، نظر والدین، معلمان، مشاوران و دانش‌آموزان اختصاص یافته است؛ همچنین 35 درصد نمره به نمرات دروس مرتبط پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مرتبط است که در گذشته با 6 رشته و اکنون به‌دلیل تغییرات هدایت تحصیلی با 12 رشته به دانش‌آموز معرفی می‌شود.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: نوع انتخاب‌ها بر اساس هنجارهایی مانند نمرات دانش‌آموز و شرایط بومی و اشتغال استان صورت می‌گیرد و به خانواده‌ها تأکید شده که به نظر مشاوران توجه کنند و دانش‌آموز را به اصرار وارد رشته خاصی نکنند زیرا انتخاب رشته غلط منجر به انتخاب رشته دانشگاهی و شغل غلط خواهد شد و زندگی فرد را تحت‌تأثیر قرار خواهد دا‌د.

کاوه گفت: بررسی‌های مشاوره‌ای و نمرات دانش‌آموزان به تهران ارسال شده و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در 19 تیرماه صادر خواهد شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این راستا کمیته‌هایی تحت عنوان کمیته‌های هدایت تحصیلی تشکیل شده‌اند که ستاد این کمیته‌ها به نام ستاد هدایت تحصیلی استان در اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مستقر است؛ در مناطق و نواحی نیز این ستاد متشکل از رئیس اداره، معاون آموزشی، معاون پژوهشی، کارشناسی مشاوره، کارشناسی ارزشیابی، کارشناسی سنجش و کارشناسی آموزش تشکیل  شده است.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: ستاد هدایت تحصیلی در مدارس نیز متشکل از مدیر، معاون آموزشی، معاون اجرایی و دبیران دروس مرتبط با هدایت تحصیلی فعال و تأکید شده است که در این ستادها با تکریم و احترام از خانواده‌ها پذیرایی شود و مشاوره در رابطه با رشته‌های تحصیلی و مشاغل ارائه شود؛ همچنین حضور مشاوران در مدارس تا پایان تیرماه الزامی است و ستادهای هدایت تحصیلی نیز تا پایان شهریور دایر خواهند بود.

کاوه با اشاره به اهمیت توزیع متوازن رشته‌ها، گفت: از شاخص‌های پر اهمیت در آموزش توزیع متوازن است بدین معنی که دانش‌آموزان به سمت رشته‌های با ظرفیت بیشتر و تراکم کمتر هدایت شوند.

وی در خصوص تمهیدات انجام‌شده برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور، عنوان کرد: در این راستا 36 پایگاه کنکور در استان مشخص شده که مشاوران حاضر در این پایگاه‌ها دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و اطلاعات کافی دارند؛ با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری کنکور و اعلام نتایج این پایگاه‌ها نیز فعال خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: دانش‌آموزان اغلب فقط با چند رشته مطرح آشنا هستند و در خصوص سایر مشاغل و رشته‌ها اطلاعات کافی ندارند که لازم است مشاوران در این پایگاه‌ها اطلاعات خوبی داشته باشند و آن را در اختیار داوطلبان قرار دهند.

کاوه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مانند منطقه عشایری امکان دایر‌کردن پایگاه کنکوری به دلیل پراکندگی جغرافیایی وجود نداشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار